بازیافت پلاستیک پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک گرانول پلاستیک گرانول پلی اتیلن وبلاگ گارانتی پلاستیک

فواید بازیافت ضایعات پلاستیک

گارانتی پلاستیک

فروش ویژه گرانول پلاستیک

امروزه پلاستیک ها نقش انکار ناپذیری در زندگی و صنایع ما دارند، نقشی که با گذشت زمان و گسترش شهر ها و صنایع هر روز پر رنگ تر هم می شود.

 از زمان اختراع پلاستیک صنعتی، میزان تولید آن از 2.3 میلیون درسال 1950 به 359 میلیون تن در سال 2019 رسید و این رقم تا 2050 به دو برابر حد خود خواهد رسید. میزان پلاستیک ساخته شده به دست بشر امروزی تا الان 8.2 میلیارد تن بوده است که 50% آن در طی 15 سال اخیر تولید گردیده است!!!

بطور میانگین در جهان 91% ازضایعات پلاستیک سوزانده یا در زیر خاک دفن و یا در طبیعت رها می شوند وتنها 9% بازیافت و تبدیل به گرانول پلاستیک می شوند.

با پیشرفت صنایع و کاربرد بیش از پیش پلاستیک درتولید قطعات خودرو ،گوشی های همراه و کامپیوترها ، صنایع غذایی و بسته بندی و… وابستگی  ما به صنعت بازیافت مخصوصا صنعت ضایعات پلاستیک بیشتر احساس می گردد.

صنعت بازیافت ضایعات پلاستیک در کشورهای پیشرفته نقش بسزایی دارد تا جایی که کشور آلمان توانسته از سال 2016 تا الان با 56.1% بازیافت ضایعات پلاستیک ، در رتبه اول و  کشور های اتریش با 53.8 % ، کره جنوبی 53.7% ، ولز 52.2% و سوئیس با 49% بازیافت ضایعات پلاستیک توانسته اند رتبه های دوم  تا پنجم را به خود اختصاص بدهند.

فواید زیادی  را میتوان برای بازیافت ضایعات پلاستیک و تولید گرانول پلاستیک نام برد ؛ در این مقاله سعی کردیم چند مورد از فواید و منافع بازیافت ضایعات پلاستیک را توضیح دهیم :

1-کاهش مصرف نفت-

پلاستیک از مشتقات نفت خام و یا گاز طبیعی ساخته می شود وحدود %6 الی 10% از مجموع نفت خام استخراج شده صرف تولید مواد پلاستیک می شود؛ با بازیافت 1 تن ضایعات پلاستیک و تولید گرانول پلاستیک می توان تا 16.3 بشکه نفت خام ذخیره کرد.

با بازیافت ضایعات پلاستیک میتوان 40% از انرژی الکتریکی بکار رفته در تولید 1 تن پلاستیک ، یعنی معادل 5.774 کیلو وات بر ساعت صرفه جویی کرد.

2-کاهش ضایعات پلاستیک در میحط زیست و خشکی ها :

در روش دفن ضایعات پلاستیک در زیر خاک، عمل تجزیه ضایعات پلیمری نسبت به اقیانوس ها به آرامی صورت می گیرد و تا 2.5 برابر بیشتر زمان می برد تا کاملا از بین برود.

میانگین تجزیه ضایعات پلاستیک در روش دفن کردن 350 سال می باشد که بسته به نوع پلاستیک می تواند تا  یک قرن و یا حتی بیشتر طول بکشد.

3- تاثیر اقتصادی بالای بازیافت ضایعات پلاستیک :

با بازیافت ضایعات پلاستیک و تبدیل آنها به انواع گرانول پلاستیک پر کاربرد مانند گرانول پلی اتیلن و سایر گرانول ها می توان باعث تصرف در  50% هزینه دفن و همچنین از طبیعت زیبای ایران بعنوان سرمایه جهانی و ملی  محافظت کرد.

4- کاهش لکه پلاستیکی اقیانوس آرام :

سالانه 8 میلیون تن ضایعات پلاستیک رها شده از طریق رود ها و دریاها و آبهای زیر زمینی  به  اقیانوس ها ختم  میشوند و در نهایت در 5 نقطه در اقیانوس ها انباشت میگردند. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط گزارشات علمی در طی 3 سال اخیر ، اندازه لکه ضایعات پلاستیک جمع شده در اقیانوس آرام ، افزایش 16 برابری نسبت به اندازه گیری های قبلی و چیزی حدود 1.6 میلیون کیلومتر مربع  تخمین زده شده است ، برای درک بیشتر این موضوع نگران کننده در نظر داشته باشید که این غول ضایعات پلاستیک مساحتی بزرگتر از 90% کشور های جهان را شامل میشود.

 یعنی هم مساحت با کشور ایرا ن و یا 3 برابر بزرگ تر از اندازه کل کشورفرانسه !!!

هر کدام ازاین 180 تریلیون ضایعات پلاستیک و تجزیه آنها به قطعات ریزتر( میکرو پلاست ها ) بعنوان یه تهدید اساسی برای چرخه حیات پرندگان دریایی و  آبزیان و حتی خود انسان ها می باشند و باعث مرگ سالانه 1 میلیون پرنده دریایی و 100 هزار پستاندار دریایی  و لاک پشت ها می شوند.

 5- کاهش انتشار CO2  و گازهای گلخانه ای با بازیافت و تولید انواع  گرانول پلاستیک :

با بازیافت ضایعات پلاستیک و تبدیل آنها به گرانول پلاستیک مانند گرانول پلی اتیلن و … بجای سوزاندن آنها می توان از تولید کربن دی اکسید و دیگر  گازهای گلخانه ای جلوگیری کرد و سرعت انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش داد.

سوزاندن ضایعات پلاستیک باعث تولید و انتشار حجم زیادی گاز گلخانه ای می شود و میتوان با بازیافت ضایعات پلاستیک بجای سوزاندن، مانع آسیب دیدن بیشتر محیط زیست گردید.

6- کاهش محل های دفن زباله با بازیافت ضایعات پلاستیک :

بازیافت راه حلی اساسی برای کاهش محل ها ایجاد شده به منظور دفن ضایعات پلاستیک می باشد.

 انسانها در سراسر جهان در هر دقیقه حدود 2 میلیون کیسه پلاستیکی استفاده میکنند که درسال رقمی  مابین 500 میلیارد تا 1 تریلیون کیسه نایلونی می باشد.

به مروز زمان  و با تجزیه شدن ضایعات پلاستیک نایلون ها به میکرو پلاستیک ها ، موقع وزش باد ها، میلیون ها میلیون  ذرات میکرو پلاستیکی وارد هوای که تنفس میکنیم میشود و باعث ایجاد انواع بیماری تنفسی و گوارشی می گردد.

 با بازیافت ضایعات پلاستیک میتوانیم از حجم چشمگیر ضایعات نایلون رها شده در طبیعت بکاهیم ،

 ضمنا به دلیل سرعت تجزیه خیلی پائین فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند و باعث افزایش میزان زباله های جامد می گردد؛ با بازیافت انواع ضایعات پلاستیک های موجود در این مناطق ماننده ضایعات نایلون و یا سایر ضایعات پلیمر دیگری که در این محل ها وجود دارند درهر 1 تن ضایعات پلاستیک ، فضای اشغال شده توسط آنها را تا 7 متر مکعب کاهش  و با اینکار از این تهدید جدی سلامتیمان جلوگیری کنیم.

آیا در تولید و کسب و کار  شما ضایعات پلاستیک، نایلون و هر نوع ضایعات پلیمر دیگری  ایجاد می شود؟ ما در گارانتی پلاستیک با بهرگیری از دانش و تجربه  بروز کشور های پیشتاز در صنعت بازیافت ضایعات پلاستیک می توانیم با ارائه راهکارهای نوین  و تخصصی مناسب کسب و کار شما، با شما در نگهداری و محافظت از کره زمین سهیم باشیم.

منابع

edition.cnn

consolidatedresources

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

8 دیدگاه ها

آلودگی ضایعات پلاستیک در کف اقیانوس ها باعث از بین رفتن باکتری های مولد اکسیژن شده اند. می 11, 2020 at 4:57 ب.ظ

[…] گفته محققان این آزمایش نشان می‌دهد برای درک اثر کامل آلودگی پلاستیک بر محیط زیست و شناسایی راهکارهای مناسب برای مدیریت این مشکل، لازم […]

پاسخ
محکومیت ۱۴۶ میلیاردی یک شرکت پتروشیمی تولید کننده گرانول پلاستیک پلی اتیلن در استان اردبیل می 12, 2020 at 5:14 ب.ظ

[…] سالانه 8 میلیون تن ضایعات پلاستیک رها شده از طریق رود ها…و در نهایت در 5 نقطه در اقیانوس ها انباشت میگردند. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط گزارشات علمی در طی 3 سال اخیر ، اندازه لکه پلاستیکی جمع شده در اقیانوس آرام ، افزایش 16 برابری نسبت به اندازه گیری های قبلی و چیزی حدود 1.6 میلیون کیلومتر مربع  تخمین زده شده است […]

پاسخ
بازیافت ضایعات پلاستیک چگونه باعث نجات زمین می‌شود؟ - گارانتی پلاستیک جولای 8, 2020 at 10:52 ق.ظ

[…] ایرنا : بازیافت ضایعات پلاستیک برای […]

پاسخ
توزیع رایگان ٢٧ هزار کیسه پارچه ای در تهران - گارانتی پلاستیک جولای 13, 2020 at 11:06 ق.ظ

[…] تولید بالای ضایعات پلاستیک در کشور، گفت: […]

پاسخ
نوعی سوسک به حل بحران ضایعات پلاستیک کمک میکند ! - گارانتی پلاستیک جولای 21, 2020 at 9:57 ق.ظ

[…] سوسک به حل بحران ضایعات پلاستیک کمک میکند […]

پاسخ
حل بحران ضایعات پلاستیک توسط سوسک ها ! - گارانتی پلاستیک جولای 21, 2020 at 11:50 ق.ظ

[…] سوسک به حل بحران ضایعات پلاستیک کمک میکند […]

پاسخ
مراحل اصلی بازیافت ضایعات پلاستیک و تولید گرانول پلاستیک پلی اتیلن جولای 21, 2020 at 1:15 ب.ظ

[…] اصلی بازیافت ضایعات پلاستیک و پروسه […]

پاسخ

دیدگاه خود بنویسید