اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک گرانول پلاستیک

کرم‌هایی که پلاستیک می‌خورند

بازیافت ضایعات پلاستیک

فروش ویژه گرانول پلاستیک

به گزارش ایسنا ، پژوهشگران “دانشگاه برندن” کانادا در مطالعه اخیرشان روش بهتری برای مقابله با زباله‌های پلاستیکی ارائه داده‌اند. آلودگی ناشی از پلاستیک ها در همه جا وجود دارد و در سراسر زمین  و اقیانوس‌ها دیده می شود. با وجود تمام تلاش انسان‌ها برای بازیافت ضایعات پلاستیک ، این مشکل همچنان به طور کامل حل نشده است و تنها میزان بسیار محدودی از پلاستیک ها بازیافت شده و تبدیل به گرانول پلاستیک می گردد.

اکنون پژوهشگران کانادایی در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند نوعی ” کرم پیله‌ساز ” (caterpillar) می‌تواند گزینه خوبی برای مبارزه با چنین آلودگی هایی باشد. محققان دریافته اند که “پروانه کرم موم خوار” (wax moth) علاقه زیادی به خوردن پلاستیک دارد. اکنون پژوهشگران در حال بررسی این موضوع هستند که این کرم چگونه آنها را هضم می‌کند. این کشف خیلی مهم است زیراکه می‌تواند به مشکل آلودگی پلاستیک کمک فراوانی بکند.

“کریستوف لموئین” (Christophe LeMoine) پژوهشگر این مطالعه و سایر محققان تصمیم گرفتند تا این موضوع که چگونه کرم پیله‌ساز موم خوار این کار را انجام می‌دهد را مورد بررسی قرار دهند و میکروارگانیسم های موجود در روده آنها را مورد تجزیه وتحلیل قرار دادند. برای این کار ، آنها باکتری ها را از روده کرم ها خارج کرده و آن را به تنهایی در آزمایشگاه رشد دادند. در آن زمان بود که آنها موفق به کشف یک گونه خاص از باکتری که می توانست بر روی پلاستیک به مدت یک سال زنده بماند، شدند. محققان همچنین رابطه کاری بسیار نزدیکی بین کرم و میکروارگانیسم های روده آن را کشف کردند.اگرچه هر دو می توانند پلاستیک را به تنهایی هضم کنند ، اما در کنار هم این کار را خیلی سریعتر انجام می دهند. علاوه بر این، کرمها حاوی مقادیر بیشتری میکروب روده بودند.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید