اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

تا اطلاع ثانوی مردم زباله های خشک را تفکیک نکنند – ویروس کرونا

کرونا بازیافت ضایعات پلاستیک

فروش ویژه گرانول پلاستیک

پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

بازیافت ضایعات پلاستیک

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد از شهروندان خواست طرح تفکیک زباله‌تر و خشک از مبدا را تا اطلاع ثانوی برای پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا انجام ندهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، روح الله عظیمی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد گفت: با توجه به اینکه احتمال آلوده بودن زباله‌های خشک مانند بطری ها و  ضایعات فلزات و پلاستیک تفکیک شده در منازل وجود دارد بنابراین از شهروندان می‌خواهیم زباله‌های خشک خود را تا اطلاع ثانوی تفکیک نکنند.

او افزود: تفکیک زباله‌ها در منازل می‌تواند احتمال آلودگی را به ویژه در انبار‌های جمع آوری ضایعات پلاستیک و فلزات به میزان زیادی افزایش دهد.

عظیمی متذکر شد: در این میان فقط کسانی که فضای لازم برای نگهداری ضایعات پلاستیک و فلزات بدون آلودگی را تا یک ماه دارند می‌توانند نسبت به این کار اقدام کنند.

او زباله‌های خانگی را در شرایط حاضر شیوع ویروس کرونا حتی خطرناک‌تر از زباله‌های بیمارستانی دانست و گفت: زباله‌های بیمارستانی محدود بوده و بی خطرسازی شده‌اند این در حالی است که زباله‌های خانگی به مقدار زیاد تولید شده و ظرفیت بی خطرسازی تمامی آن‌ها در سطح شهر بجنورد وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد اظهار داشت: در این میان ممکن است فرد آلوده‌ای به ویروس کرونا در منزل باشد و آلودگی از طریق زباله‌ها منتقل شده و زباله گرد‌هایی که بدون استفاده از دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی کننده آن‌ها را برداشت می‌کنند به این ویروس مبتلا شوند.

عظیمی به بیان نکته‌هایی برای مدیریت پسماند در روز‌های کرونایی پرداخت و از مردم خواست: لوازم حفاظت شخصی خود مانند ماسک، دستکش و دستمال‌های مرطوب را به هیچ عنوان در معابر و خیابان‌ها رها نکنند و پیش از دور انداختن، آن‌ها را در کیسه‌های زباله مجزا قرار داده و درِ کیسه را به صورت محکم گره بزنند.

او افزود: باید توجه داشته باشیم که اینگونه پسماند‌ها را فقط در مخازن زباله موجود در سطح شهر قرار دهیم.

او گفت: با توجه به دفع مستقیم پسماند‌ها در این ایام در کاهش تولید پسماند همکاری و پسماند‌های‌تر را در خانه آبگیری و خشک و پسماند‌های خشک مانند بطری های آب و قوطی های فلزی نوشیدنی ها و سایر ضایعات پلاستیک را فشرده و کم حجم کنیم.

او افزود: همچنین باید مراقب باشیم که کیسه‌های حاوی پسماند سوراخ نباشد که شیرابه آن روی زمین ریخته شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد اظهار داشت: در این میان با توجه به اینکه ویروس کرونا قابلیت انتقال دارد به هیچ عنوان آدامس، ته سیگار و آب دهان خود را روی زمین نیندازند.

او افزود: با مصرف کامل مواد شوینده، ضدعفونی کننده‌ها و الکل‌های موجود در بسته‌بندی‌ها از سمی نبودن پسماند‌های تولید شده مطمئن شویم و احتمال آتش‌سوزی آن‌ها را کم کنیم همچنین مخازن زباله در خانه را ضدعفونی کنند.

او خاطرنشان کرد: همچنین در روز‌های شیوع بیماری کرونا استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای برای خرید می‌تواند به ما در حفظ سلامتی کمک کند همچنین این کیسه‌ها را می‌توان به‌راحتی پس از خرید با آب و مواد شوینده شست.

او از جمله دیگر راهکار‌ها برای کاهش تولید پسماند و مصرف و تولید ضایعات پلاستیک را استفاده از دستکش‌های نخی به جای دستکش‌های پلاستیکی دانست و گفت: دستکش‌های نخی را می‌توانیم به محض ورود به خانه با شوینده‌های مناسب بشوییم.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید