اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک گرانول پلاستیک

بحران های زیست محیطی جهانی و نقش شرکت های تولید نوشابه در ایجاد این بحران ها

ضایعات پلاستیک گرانول بازیافت گارانتی

فروش ویژه گرانول پلاستیک

ایرنا – چهار شرکت بزرگ تولید نوشابه در جهان، هر ساله مسئول ایجاد بیش از نیم میلیون تن آلاینده‌ و ضایعات های پلاستیک در شش کشور در حال توسعه هستند، رقمی که برای پرکردن ۸۳ زمین بازی فوتبال در هر روز کافی است!!!

به گزارش روز سه شنبه روزنامه گاردین، محاسبات سازمان مردم نهاد «تییرفاند» (Tearfund ) حاکی از انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از سوزاندن ضایعات بطری های پلاستیک و کارتن های تولید شده در چهار شرکت کوکاکولا، پپسی، نستله و یونیلیور در کشورهای در حال توسعه است، ضایعات پلاستیک که بازیافت و تبدیل به گرانول پلاستیک کردن آنها کار نسبتا سختی می باشد.

این سازمان تخمین زد که سوزاندن بطری ها و  ضایعات پلاستیک تولیدی این شرکت ها، ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن دی اکسید کربن به وجود می آورد که برابر با آلاینده های ۲ میلیون خودرو است.

این سازمان تولیدات این چهار شرکت در چین، هند، فیلیپین، برزیل، مکزیک و نیجریه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا تاثیر استفاده از مواد پلاستیکی در کشورهای در حال توسعه را ارزیابی کند.

این کشورها از آن جهت انتخاب شدند که بازارهای بزرگ کشورهای در حال توسعه هستند که در سه قاره گسترش می یابند.

بطری ها، ضایعات پلاستیک ها و کارتن های فروخته شده در این کشورها اغلب سوزانده یا در زباله دانی تخلیه می شوند و بدلیل اشغال فضای بیشتر و نیاز به انجام کارهای اضافی جهت بازیافت این محصول در پروسه تولید گرانول پلاستیک جمع آوری آنها برای واحدهای بازیافت ضایعات پلاستیک و تولید گرانول صرفه اقتصادی نداشته و اکثرا در محیط زیست رها شده و  مشکل آلودگی فراوانی را ایجاد می کنند.

این سازمان مردم نهاد، آلاینده های ضایعات پلاستیک را مشکلی برشمرد که به بحران زیست محیطی دامن می زند.

سازمان تییرفاند از شرکت های یاد شده خواست به سرعت به تولید بسته بندی هایی با قابلیت استفاده مجدد به جای بطری های پلاستیکی و ضایعات پلاستیک کمتر روی آورند.

شرکت کوکاکولا بیشترین آلودگی بطری های ضایعات پلاستیک را در این شش کشور ایجاد می کند. این شرکت ۲۰۰ هزار تن ضایعات پلاستیک یا حدود ۸ میلیارد بطری تولید می کند که هر ساله در این شش کشور سوزانده و در زباله دانی رها می شود.

شرکت پپسی نیز ۱۳۷ هزار تن آلاینده و ضایعات پلاستیک در سال تولید می کند که برای پر کردن ۲۲ زمین بازی فوتبال در روز کافی است.

میزان ضایعات پلاستیک شرکت نستله ۹۵ هزار تن در سال است که می توان با آن ۱۵ زمین فوتبال را در روز پر کرد.

سهم آلایندگی شرکت یونیلیور نیز ۷۰ هزار تن پلاستیک در سال است، رقمی که بیش از ۱۱ زمین فوتبال را در روز پر می کند.

تولید محصولات پلاستیکی در سراسر جهان رو به افزایش است و قرار است ظرف ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به دو برابر برسد؛ امری که باعث افزایش آلاینده ها و ضایعات پلاستیک، افزایش انتشار گاز کربن و تاثیرات مرگبار بر سلامت انسان ها در کشورهای فقیرتر خواهد داشت.

هر ساله بین ۴۰۰ هزار تا یک میلیون نفر در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط به دلیل ابتلا به بیماری های مرتبط با ضایعات پلاستیک و دیگر ضایعات مدیریت نشده جان می‌دهند.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید