اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک گرانول پلاستیک

تولید دستکش پلاستیکی به رغم نداشتن توجیه اقتصادی ادامه دارد

گارانتی پلاستیک گرانول پلی اتیلن ضایعات پلاستیک

فروش ویژه گرانول پلاستیک

شاهرود – ایرنا – مدیر یک شرکت تولید دستکش در شاهرود گفت : با این که تولید این محصول صرفه اقتصادی ندارد و ضایعات پلاستیک زیادی دارد و نیز مشکل تامین مواد اولیه گرانول پلاستیک هنوز از سوی دولت برطرف نگردیده است، با این همه به خاطر نیاز جامعه در شرایط حساس کنونی ، به صورت شبانه‌روز تولید می‌شود.

مهدی احسانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که در چرخه تولید دستکش حدود ۴۵ درصد ضایعات پلاستیک وجود دارد ، افزود : با استفاده از مهندسی پلیمر و بازیافت ضایعات پلاستیک و تولید دوباره گرانول پلاستیک از ضایعات، این میزان به  ۲۵ درصد کاهش یافته ولی همچنان تولید دستکش یکبار مصرف بع علت بالا بودن میزان ضایعات پلاستیک در پروسه تولید سود اقتصادی ندارد.

مدیر این شرکت تولیدی کمبود کارگران ماهر در خط تولید را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و گفت : بکارگیری کارگران ماهر به خاطر دستمزدهای بالای آن‌ها هزینه های بیشتری را تحمیل می‌کند.

وی به شیوع ویروس کرونا و نیاز به تولید دستکش‌های یکبار مصرف هم اشاره کرد و گفت : به خاطر نیاز جامعه ، کارگاه تولید این شرکت به صورت شبانه روز فعال است.

 احسانی گفت : برغم این که قیمت محصولات مرتبط با مقابله کرونا به شدت افزایش یافته ،  ولی در این بازار آشفته هنوز با قیمت قبل تولید دستکش را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون به هیچ واسطه‌ای دستکش های یکبار مصرف را تحویل نداده‌ایم ، تاکید کرد: دستکش‌ها فقط در اختیار مراکز پزشکی و بیمارستانی قرار می‌گیرد.

احسانی با بیان این که برخی بیمارستان‌ها مبالغی بیش از ۹۰۰ میلیون ریال بدهکار هستند، گفت:  دستکش های تولیدی این شرکت به ۳۰بیمارستان و مرکز پزشکی ارسال می شود که هزینه آن را به موقع پرداخت نمی کنند.

وی گفت: هرچند تاب‌آوری با این همه مشکل دشوار است ، اما برای مقابله با ویروس کرونا دلمان نمی آید که چرخه تولید را رها کنیم .

وی تهیه مواد اولیه ( گرانول پلی اتیلن )را یکی از مشکلات این شرکت تولید عنوان کرد و افزود: بارها در سامانه بهین‌یاب برای دریافت تسهیلات نام نویسی کردیم اما تا کنون موفق به دریافت نشدیم.

احسانی تهیه مواد اولیه (گرانول پلاستیک ) از مبادی رسمی را یکی دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت : قیمت هر تن مواد اولیه ۸۸ میلیون ریال  است که برای خرید آن در بازار آزاد تا ۱۳۰ میلیون ریال هم پرداخت می کنیم.

 وی که ۱۵ سال سابقه تولید دستکش دارد بر این باور است که بیشتر تولیدکنندگان  خط تولید دستکش را به دلیل ضایعات پلاستیک ۴۵ درصدی  کنار می گذارند و تولید سفره پلاستیکی ، پلاستیک های فریزری و سایر محصولات پلاستیکی که ضایعات پلاستیک یک تا ۲ درصدی دارند را در پیش خواهند گرفت.

 احسانی نبود امکانات بروز در شاهرود برای انجام تعمیرات ماشین آلات که باعث ایجاد ضایعات پلاستیک یا تعطیلی کار می کند را یکی دیگر از مشکلات این حوزه برشمرد و گفت :  برای تعمیر دستگاه‌ها ،خرید لوازم ،تجهیزات و نیز فروش تولیدات با شهر های بزرگ  مانند تهران و مشهد باید در ارتباط بود.

وی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواست در شرایط  کنونی و برای تداوم تولید ، دستکم  بخشی از بدهی های معوقه را پرداخت کنند.

 احسانی با بیان این که  چهار میلیارد ریال  از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طلبکار است تاکید کرد: ادامه تولید در ماه آینده با این شرایط امکان پذیر نبوده و قادر به تامین مواد اولیه و پرداخت دستمزد کار گران نیستم.

 وی با بیان اینکه در این شرکت کاورهای پلاستکی  دندانپزشکی و تخت های بیمارستانی را تولید  کرده ، تاکید کرد: افزایش خط تولید را با خریداری زمین و کارگاه برنامه ریزی نموده است .

احسانی گفت: در مسیر تهران تا شاهرود تنها کارخانه تولید دستکش است و در این شرایط ویروس کرونا ابتدا تامین نیاز تلاشگران این عرصه ضرورت دارد.

در شهرستان شاهرود حدود ۳۰۰ واحد صنعتی فعال است.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید