اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک گرانول پلاستیک گرانول پلی اتیلن

گرانول پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد؟

گارنتی پلاستیک گرانول پلاستیک پلی اتیلن

فروش ویژه گرانول پلاستیک

ساعت 24-پلی اتیلن، یک ماده پلیمری بصورت گرانول پلاستیک می باشد که استفاده از آن امروزه در زندگی روزمره افراد در حال گسترش می باشد. پلی اتیلن از واحدهای مونومر اتیلن تشکیل شده است.

گارانتی پلاستیک تولید کننده گرانول پلاستیک پلی اتیلن و پلی پروپیلن

این واحدهای اتیلنی به صورت زنجیروار، به دنبال هم ردیف شده اند. واکنش های پلیمریزاسیون واحدهای اتیلن در راکتورهای پالایشگاهی و با استفاده از کاتالیزورها قابل انجام هستند. محصول سری واکنش های شیمیایی پلیمری شدن، گرانول های پلی اتیلن شفاف با خواص و ویژگی های ارزشمند می باشد.

گرانول های پلی اتیلن، جزء لاینفک صنعت پلاستیک محسوب می شوند. گریدهای تجاری PE63، PE80 و PE100 از معروف ترین  گرانول های پلی اتیلن های موجود در بازار جهانی هستند که در ساخت و تولید انواع پلاستیک ها مورد استفاده قرار می گیرند.

اولین دسته پلی اتیلن ها که در صنعت پلیمر تولید شدند، “پلی اتیلن سبک” نام گرفتند؛ خواص این پلی اتیلن ها به گونه ای بود که برخی از نیازهای صنعتی مانند استحکام و مقاومت را به طور کامل برآورده نمی کرد. نسل بعدی پلی اتیلن ها، “پلی اتیلن با چگالی بالا” نام گرفت. این سری جدید از پلی اتیلن،گرانول های پلاستیک دارای وزن سبک و چگالی بسیار بالایی بود که به خوبی می توانست در برابر عوامل خارجی نظیر تنش ها، فشار و … پایدار بماند.

کاربردهای مهم گرانول پلی اتیلن

گرانول های پلاستیک  شفاف و نیمه شفاف گرانول پلی اتیلن در بسیاری از صنایع پلاستیک و البته تمام صنایعی که به نوعی با این صنعت بزرگ در ارتباط هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. مهم ترین کاربردهای گرانول پلی اتیلن عبارتند از:

*   کاربرد در صنعت بسته بندی کالا (انواع پالت بسته بندی، پلاستیک ها، نوارهای تسمه بسته بندی، بست های جعبه های بسته بندی، سبدهای پلاستیکی و …)

*   کاربرد در صنایع خودرو (باک بنزین خودروها، برخی از اتصالات خودرو، برخی از قطعات داخلی اتاقک خودرو)

*   کاربرد در صنایع لوازم خانگی و منزل (تولید انواع بطری، تولید ظروف آشپزخانه، قطعات پلاستیکی لوازم خانگی، اسباب بازی کودکان و …)

*   کاربرد در صنایع برق و مخابرات (تولید محافظ کابل، روکش کابل برق و مخابرات)

*   کاربرد در صنایع آب و فاضلاب، نفت و مواد شیمیایی (تولید لوله پلی اتیلن آبرسانی و انتقال فاضلاب، تولید مخان پلی اتیلن نگهداری مواد شیمیایی، تولید انواع سپتیک تانک، ساخت لوله های انتقال دهنده مواد شیمیایی و …)

*  کاربرد در صنایع پزشکی و دارویی (تولید مخازن پلی اتیلن  برای نگهداری داروها و مواد بهداشتی، انواع لوازم پر مصرف پلاستیک در حوزه پزشکی و سلامت)

*   کاربرد در صنعت عایق و پوشش (تولید فیلم های پلی اتیلن به عنوان عایق رطوبت در گلخانه ها، تولید فیلم پلی اتیلن در بسته بندی مواد غذایی، تولید عایق های ساختمانی)

لوله پلی اتیلن ،تحولی عظیم در صنعت تأسیسات

لوله پلی اتیلن با گذشت بیش از نیم قرن سابقه درخشان در حوزه صنعت لوله و اتصالات، امروزه توانسته است گوی سبقت را از سایر رقبای خود برباید. به واسطه ویژگی ها و خواص منحصر به فرد انواع لوله پلی اتیلن ، تمام صنایع تمایل دارند از این لوله ها در تأسیسات خود استفاده کنند.

لوله های پلی اتیلن به دو صورت تک جداره و دو جداره تولید می شوند. از منظر دیگر، این لوله ها را می توان بر اساس سایز قسر و ابعاد آن لوله های کوچک، متوسط و بسیار بزرگ تقسیم بندی نمود.

لوله های پلی اتیلن کوچک و متوسط برای سیستم های انتقال آب در حجم های کم و یا به عنوان محافظ کابل مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های پلی اتیلن با قطر بزرگ و بسیار بزرگ، اغلب لوله کاروگیت و لوله اسپیرال نامیده می شوند و بیشتر در شبکه های عظیم انتقال آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد گرانول پلاستیک پلی اتیلن در آبیاری
گرانول پلی اتیلن از پر کاربردترین پلاستیک ها در صنایع می باشند.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید