اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک گرانول پلاستیک گرانول پلی اتیلن

نحوه روش کار دستگاه بازیافت ضایعات پلاستیک و تولید گرانول پلاستیک

دستگاه بازیافت ضایعات پلاستیک و تولید گرانول بازیافتی پلی اتیلن و پلی پروپیلن

فروش ویژه گرانول پلاستیک

به منظور بازیافت ضایعات پلاستیک باید از دستگاه‌های مخصوصی به نام دستگاه بازیافت ضایعات پلاستیک استفاده کرد، عملکرد این دستگاه‌ها به این صورت است که پلاستیک  ضایعاتی را آسیاب می‌کنند و یا به انواع گرانول پلاستیک مانند گرانول پلی اتیلن ، پلی پروپیلن و … تبدیل می‌کنند.

دستگاه آسیاب ضایعات پلاستیک جهت تولید گرانول پلی اتیلن
دستگاه آسیاب ضایعات پلاستیک جهت تولید گرانول پلی اتیلن

روش کار با انواع دستگاه‌های بازیافت ضایعات پلاستیک چگونه است؟

اخبار رسمی-صنعت بازیافت ضایعات  پلاسیتک به عنوان صنعت طلای سیاه مشهور است، به این دلیل که روزانه  انواع ضایعات پلاستیک، زیادی در سطح کشور تولید می‌شود بسیار ضروری است که با روش‌هایی آنها را بازیافت  و تبدیل به گرانول پلاستیک مصارف صنایع کرد تا هم از ایجاد آلودگی در محیط زیست جلوگیری شود و هم به سود زیادی از این کار دست یافت.

به منظور بازیافت  ضایعات پلاستیک باید از دستگاه‌های مخصوصی به نام دستگاه بازیافت پلاستیک استفاده کرد، عملکرد این دستگاه‌ها به این صورت است که پلاستیک را آسیاب می‌کنند و یا به انواع  گرانول پلاستیک مانند گرانول پلی اتیلن و پلی پروپیلن تبدیل می‌کنند.

ساده‌ترین نوع دستگاه بازیافت ضایعات پلاستیک، دستگاه آسیاب سبدهای پلاستیکی میوه  است که عموما در باغداری، جمع آوری میوه ها و صنایع بسته بندی کاربرد فراوانی دارند.

بسته های پلاستیک های مخلوط (سینی ها،نی ها، گلدان ها و …) میتوانند به صورت مکانیکی بازیافت شوند،و انجام اینکار هم از نظر اقتصادی هم محیط زیست مؤثر است. زیرسازی برای جمع آوری ،جداسازی و بازفرآوری این منابع ارزشمند در سال های اخیردر کشورمان افزایش پیدا کرده است.

ضایعات پلاستیک چگونه بازیافت می شود؟

پلاستیک ها :

  • براساس نوع ضایعات پلاستیک(ضایعات پلیمر، نایلون و …) مرتب سازی می شوند
  • خرد شده
  • شسته شده
  • ذوب شده
  • گلوله شده
  • تبدیل به گرانول پلاستیک محصولات جدید می شود.

این یک پروسه دو مرحله ایست:جداسازی به طور عمده به صورت خودکار با دخالت دست انجام میشود تا اطمینان حاصل شود که تمام اجسام آلوده حذف شده اند.

 وقتی جداسازی و پاک سازی انجام شد ،پلاستیک هم می تواند به تکه های کوچک خرد شود و هم ذوب شده و به به شکل گلوله درآید و نهایتا با قالب به شکل محصولات جدید دربیاید.

سبدهای پلاستیکی به خصوص سبدهای میوه یکی از در دسترس‌ترین و فراوان‌ترین ضایعات پلاستیک و پلیمر هستند، که روش بازیافت ساده‌ای دارند، برای بازیافت سبدهای پلاستیکی تنها کافی است که سبدهای پلاستیکی را داخل دستگاه آسیاب  ضایعات پلاستیک ریخت تا دستگاه با استفاده از تیغه‌های خود آنها را آسیاب کرده و خورد کند.

پس از خرد و آسیاب شدن ضایعات پلاستیک‌ها، دستگاه آنها را به داخل گونی می‌ریزد، از این نوع ضایعات پلاستیک برای ساخت مواد اولیه سبدها ، نوار تیپ آبیاری قطره ای و  … استفاده می‌شود.

روش دیگری که برای بازیافت ضایعات پلاستیک استفاده می‌شود، استفاده از دستگاه‌های گرانول ساز و تبدیل ضایعات پلاستیک به انواع  گرانول پلاستیک مانند گرانول پلی اتیلن و پ پ  است.

گرانول پلاستیک در مقایسه با ضایعات پلاستیک آسیاب شده کمی سخت‌تر به دست می‌آید و به عنوان ماده اولیه در صنایع کشاورزی ، ساختمانی ، بسته بندی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گرانول به گلوله‌های کوچکی از پلیمر گفته می‌شود که از ذوب کردن ضایعات پلاستیک به دست می‌آید.

برای تولید گرانول پلاستیک ،  ضایعات پلاستیک را در دستگاه گرانول پلی اتیلن ساز که دارای اکسترودر است می‌ریزند، پلاستیک ذوب می‌شود و به صورت رشته‌های کوچکی از دستگاه خارج می‌شود، در همین هنگام یک کاتر رشته های پلاستیک را ریز ریز می‌کند و به صورت ماده اولیه مانندگرانول پلی اتیلن و پلی پروپیلن و سایر انواع گرانول پلاستیک در می‌آورد، از گرانول پلاستیک برای ساخت محصولاتی  که نیاز به ماده اولیه دست اول ندارند استفاده می‌شود.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید