اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک گرانول پلاستیک گرانول پلی اتیلن

ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیک به علت مشکلات بازیافت ضایعات آنها در اروپا

ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیک بدلیل مشکلات بازیافت ضایعات آنها

فروش ویژه گرانول پلاستیک

گارانتی پلاستیک – استفاده از 10 نوع محصول پلاستیکی یکبار مصرف که از جایگزین های موجود برخوردارند، تا سال 2021 ممنوع خواهد شد.

قانونگذاران اتحادیه اروپا از طرح پیشنهادی در خصوص منع استفاده از ظروف پلاستیک یکبار مصرف بدلیل مشکلات و سختی های بازیافت ضایعات آنها حمایت کردند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان اتحادیه اروپا با این اقدام، بار سنگینی را بر تولید کنندگان برای بازیافت ضایعات پلاستیک  تحمیل کردند تا گامی برای پاکسازی اقیانوس ها از آلودگی برداشته شود.

به موجب این طرح پیشنهادی که مورد تائید و حمایت پارلمان اروپا قرار گرفت، استفاده از 10 نوع محصول پلاستیکی یکبار مصرف که از جایگزین های موجود برخوردارند، تا سال 2021 ممنوع خواهد شد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا به موجب این طرح، ملزم خواهند بود 90 درصد از بطری های پلاستیکی را که در صدر این ضایعات پلاستیک هستند تا سال 2025 بازیافت و تبدیل به گرانول پلاستیک مفید و پرکاربرد یعنی گرانول پلی اتیلن که مورد استفاده اکثر صنایع می باشند، کنند

«فردریک رایس» نماینده بلژیکی اتحادیه اروپا به رویترز گفت: پیامی قوی به بخش صنعت فرستادیم و حمایت مردمی از این مساله، گسترده و رو به افزایش است.

براساس این گزارش، اتحادیه اروپا تنها یک چهارم از 25 میلیون تن ضایعات پلاستیک تولیدی خود در هر سال را بازیافت می کند.

کارشناسان امیدوارند که قوانین جدید به کاهش بهای بازیافت پلاستیک منجر شود. قوانین اتحادیه اروپا باید در جریان مذاکراتی با کشورهای عضو این اتحادیه به تائید و تصویب نهایی رسد.

طرح پیشنهادی فوق شامل ممنوعیت کامل استفاده از بشقاب ها و ظروف پلاستیکی، گوش پاک کن و نی های مخصوص نوشیدن مایعات می شود و درخواست کاهش استفاده از لیوان های یکبار مصرف و دیگر محصولات مشابه مخصوص بسته بندی غذا که اصلی ترین گروه ضایعات پلاستیک را تشکیل میدهند، ارائه می دهد.

این طرح با هدف مقابله با آلودگی حاصل از مصرف محصولات پلاستیکی و کاهش ضایعات پلاستیک  که اقیانوس ها و زندگی جانداران دریایی را تهدید می کند، ارائه شده است.

یکی از اعضای پارلمان اروپا که حامی این طرح است، گفت که چنانچه این نهاد اقدامی انجام ندهد، تا سال 2050 ضایعات پلاستیک های موجود در اقیانوس ها بیش از ماهی ها خواهد بود.

به گفته حامیان این طرح، ممنوعیت در نظر گرفته شده راهی آسان برای تک تک افراد است تا مصرف مواد پلاستیکی  و تولید ضایعات پلاستیک را کاهش دهند و به پاکسازی اقیانوس ها کمک کنند.

اما منتقدان این طرح معتقدند که بیشتر آلودگی اقیانوس ها به واسطه تجهیزات ماهیگیری است و این گونه ممنوعیت ها ممکن است موانعی را برای افرادی با ناتوانی های خاص ایجاد کند.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید