اخبار پلاستیک گارانتی پلاستیک گرانول پلاستیک گرانول پلی اتیلن

خام فروشی ۵۰ درصدی مواد پلیمری و گرانول پلاستیک به خارج از كشور

خام فروشی 50 درصدی محصولات پلیمیری مانند گرانول پلی اتیلن

فروش ویژه گرانول پلاستیک

عضو هيئت مديره خانه صنعت و معدن استان تهران، با اشاره به اينكه سالانه 5 میلیون تن مواد اولیه پلیمری و گرانول پلاستیک در کشور تولید می شود افزود: از این میزان توليدات تنها 2.5 میلیون تن در داخل کشور به تولیدات پلاستیکی تبدیل شده و مابقي به صورت خام صادر می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی با شگاه خبرنگاران، علیرضا میربلوک عضو هیئت مدیره انجمن صنايع همگن پلاستيك، در نشست خبری نهمین نمایشگاه بین المللی اصفهان پلاست با بيان اين مطلب گفت: صنعت پلاستیک در ایران با قدمت نيم قرن سابقه نقش بسزايي در تولیدات داخلي دارد بطوريكه این صنعت در پیشرفت سطح زندگی مردم نشان دهنده ضرورت محوریت بخشی به پلاستیک در ایران است.

وي اضافه كرد: آنچه مسلم است صنعت پلاستيك يك صنعت ريشه اي در كشور است كه توسعه يافتگي را برمحور آن ترسيم كرده اند.

ميربلوكي با اشاره به اينكه سالانه 5 میلیون تن مواد اولیه پلیمری و گرانول پلاستیک در کشور تولید می شود افزود:  از این میزان توليدات تنها 2.5 میلیون تن در داخل کشور به تولیدات پلاستیکی تبدیل شده و 2.5 میلیون تن دیگر به صورت خام صادر می شود.

وي تاكيد كرد: اين صنعت علاوه بر اشتغالزايي مستقيم زمينه را براي توسعه اين صنعت هموارتر مي سازد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنايع همگن پلاستيك، با اشاره به ارزش افزوده بیش از 2 برابری تولیدات پلاستیکی تصريح كرد: یک ماده اولیه پلیمری مانند گرانول پلی اتیلن به ازای هر کیلوگرم 1.4 تا 1.6 دلار به فروش می رسد در حالی که همین ماده با تبدیل به پلاستیک حداقل بین 3 تا 4 دلار قیمت دارد.
وی ادامه داد: مسیر توسعه صنعت پلاستیک و دستیابی به این درآمد 5 میلیارد دلاری بسیار آسان تر از توسعه دیگر صنایع کشور است.

میربلوک با اشاره به سیاست های غلط در تشویق مردم به کاهش مصرف پلاستیک به جای اصلاح رویه مصرف گفت: در حالی که در تأمین کاغذ با مشکلات متعددی از جمله واردات کاغذ روبه رو هستیم اما در تولید پلاستیک امکان خودکفایی داریم، استفاده از پاکت های کاغذی در زمان خرید به جای کیسه های پلاستیکی توصیه می شود.

وی افزود: در این زمینه ما نباید خود را با شاخص های برخی کشورهای اروپایی را که حتی یک گرم تولید گرانول پلاستیک (ماده اولیه تولید مواد پلاستیکی) ندارند مقایسه کنیم بلکه باید شاخص های منحصر به کشور خودمان را تدوین و ابلاغ کنیم.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان تهران تصریح کرد: سرانه مصرف پلاستیک در ایران به ازای هرنفر 28 کیلوگرم است، در حالی که متوسط جهانی آن بیش از 30 کیلوگرم و در کشورهای توسعه یافته 130 کیلوگرم در سال است.

وی خاطرنشان كرد: باید درست مصرف کردن را با فرهنگ سازي در كشور ترويج دهيم تا بتوانيم استفاده از محصولات پلاستیکی تولیدداخلي را  به مردم توصیه كنيم.

میربلوک با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی اصفهان پلاست در آبان ماه سال جاری خاطرنشان کرد:‌برگزاری چنین همایش و نمايشگاههاي فرصت ارزشمندي برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص ظرفیت های کشور در صنعت پلاستیک است.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید