اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

ضایعات پلاستیک عامل مرگ‌ومیر ۴۰ درصد از لاک‌پشت‌های دریایی

مرگ سالانه 40% از لاک پشت هاتوسط ضایعات ضایعات پلاستیک رها شده در اقیانوس ها

فروش ویژه گرانول پلاستیک

ضایعات پلاستیک عامل مرگ 40 درصد از لاک‌پشت‌های جوان دریایی است. بچه لاک‌پشت‌ها با مصرف ضایعات پلاستیک در مقایسه با بزرگ‌سالان چهار برابر بیشتر می‌میرند.

به گزارش خبرآنلاین، طبق تحقیق صورت گرفته توسط محققان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود/ CSIRO در استرالیا، ضایعات پلاستیک با تجمع در دستگاه گوارش، لاک‌پشت‌ها را به‌سوی نابودی می‌کشاند.

محققان استرالیایی در هوبارت تاسمانی معتقدند در مقایسه با مرگ یک‌به‌هفت لاک‌پشت‌های بزرگ‌سال، از هر 1000 مرگ بیش از نیمی از آن‌ها بچه بوده که با خوردن این پلیمر ها جان خود را ازدست‌داده‌اند.

بزرگ‌ترین ضایعه پلاستیکی پیداشده 10 گرم وزن داشت  و به گفته محققان وجود 14 قطعه کوچک پلاستیک احتمال مرگ را بیش از 50 درصد می‌کند.

دکتر «دنیس هاردِستی» از CSIRO می‌گوید: انباشت و پایداری بقای پلاستیک در محیط دریایی موجب افزایش نگرانی‌های زیست‌محیطی در این زمینه شده است.

تخمین زده می شود که تنها درسال 2010 بین 5.3 میلیون تن تا 14 میلیون تن پلاستیک وارد اقیانوس‌ها شده و بیش از 700 گونه جانوری با ضایعات پلاستیک تولید انسان در دریا درگیر هستند.

سالانه 8 میلیون تن ضایعات پلاستیک رها شده از طریق رود ها و دریاها و آبهای زیر زمینی  به  اقیانوس ها ختم  میشوند و در نهایت در 5 نقطه در اقیانوس ها انباشت میگردند. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط گزارشات علمی در طی 3 سال اخیر ، اندازه لکه پلاستیکی جمع شده در اقیانوس آرام ، افزایش 16 برابری نسبت به اندازه گیری های قبلی و چیزی حدود 1.6 میلیون کیلومتر مربع  تخمین زده شده است

برای درک بیشتر این موضوع نگران کننده در نظر داشته باشید که این غول ضایعات پلاستیک مساحتی بزرگتر از 90% کشور های جهان را شامل میشود.

 یعنی هم مساحت با کشور ایرا ن و یا 3 برابر بزرگ تر از اندازه کل کشورفرانسه

هر کدام ازاین 180 تریلیون ضایعات پلیمر و تجزیه آنها به قطعات ریزتر( میکرو پلاست ها ) بعنوان یه تهدید اساسی برای چرخه حیات پرندگان دریایی و  آبزیان و حتی خود انسان ها می باشند و باعث مرگ سالانه 1 میلیون پرنده دریایی و 100 هزار پستاندار دریایی  و لاک پشت ها می شوند.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

1 دیدگاه

تولید پلاستیک با قابلیت تجزیه آسان ضایعات آنها در برخورد با آب توسط چینی ها می 14, 2020 at 2:44 ب.ظ

[…] محققان چینی پیشتر کار تولید این پلاستیک‌ها را با آمیختن آن‌ها با برخی از مواد شیمیایی آغاز کرده‌اند موادی که باعث می‌شود پلاستیک در دریا تجزیه شود و اجازه ندهد آلودگی دریایی وسعت پیداکرده و حیات آبزیان را به خطر بیندازد. […]

پاسخ

دیدگاه خود بنویسید