اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

تلاش چین برای ساخت پلاستیک‌های قابل حل در دریا و اقیانوس

آلودگی حاصل از ضایعات پلاستیک در اقیانوس ها

فروش ویژه گرانول پلاستیک

ایرنا نوشت: دانشمندان چینی در حال کار بر روی ساخت پلاستیک‌هایی هستند که قابل حل باشد و در صورت برخورد با‌‌‌ آب دریا و اقیانوس، این ضایعات پلاستیک خود به خود تجزیه شوند.

حل مشکل ضایعات پلاستیک موجود در اقیانوس ها توسط چینی ها
حل مشکل ضایعات پلاستیک موجود در اقیانوس ها توسط چینی ها

روزنامه مورنینگ پست هنگ‌کنگ روز دوشنبه گزارش کرد پلاستیک‌های تولیدی چین در تماس با آب دریا تجزیه می‌شود و باعث می‌گردد از آلودگی دریایی کاسته شود.


مبارزه با آلودگی اقیانوس‌ها یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بشر محسوب می‌شود و ورود روزانه هزاران قطعه اقلام پلاستیکی به آب‌های مناطق مختلف، باعث می‌شود تا آلودگی دریایی، بسیاری از کشورها و بخصوص مناطق گردشگری را تهدید کند.


محققان چینی پیشتر کار تولید این پلاستیک‌ها را با آمیختن آن‌ها با برخی از مواد شیمیایی آغاز کرده‌اند موادی که باعث می‌شود پلاستیک در دریا تجزیه شود و اجازه ندهد آلودگی دریایی وسعت پیداکرده و حیات آبزیان را به خطر بیندازد.


پلاستیک‌های تولیدی حاوی مولکول‌هایی است که در داخل آب واکنش شیمیایی از خود نشان می‌دهد مسئولان این طرح در چین می‌گویند این مواد می‌تواند ظرف 10 روز تجزیه شود.


تحقیقات دانشگاه جورجیا در آمریکا نشان می‌دهد همه‌ساله نزدیک به 10 میلیون تن ضایعات پلاستیک توسط انسان به دریاها ریخته می‌شود که یک خطر بزرگ زیست‌محیطی محسوب می‌شود.
این زباله‌ها نه‌تنها برای انسان و مناطق گردشگری زیان‌بار است و هزینه‌های سنگینی را برای جمع‌آوری و گرفتن آن‌ها از آب به دولت‌ها تحمیل می‌کند بلکه به دلیل قابل‌تجزیه نبودن، خطری مرگبار برای دلفین‌ها و نهنگ‌ها محسوب می‌شود.


دانشمندان چینی که روی این طرح کار می‌کنند بر این باورند وقتی تولید به حد بیشتری برسد می‌توانند در طول یک سال 75 هزار تن از این محصول را تولید کنند.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید