اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گرانول پلاستیک گرانول پلی اتیلن

بازیافت تنها هشت درصد پسماند در کردستان

مرکز مدیریت زباله و ضایعات پلاستیک و پسماند استان کردستان

فروش ویژه گرانول پلاستیک

مدیر عامل موسسه بازیافت استان کردستان گفت: از کل هزار تن زباله تولیدی استان کردستان تنها 80 تن، معادل هشت درصد آن بازیافت می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، رضایی گفت: از کل هزار تن زباله تولیدی استان کردستان تنها 80 تن، معادل هشت درصد آن بازیافت می شود. از مجموع 80 تن زباله بازیافت شده، 20 درصد به بیوکمپوست تبدیل می شود، 8 درصد ضایعات شیشه، پلاستیک و فلزات است که به کارگاه های بازیافت تحویل داده می شود و 72 درصد بقیه نیز دفع و یا دفن می شود.

وی با اشاره به تلاش برای اجرای برنامه تفکیک از مبدا زباله، گفت: در 58 روستای استان آموزش تفکیک از مبدا را آغاز کردیم و در 28 روستا نیز این طرح اجرایی شد.

رضایی افزود: تا 25 تن زباله در دیواندره و 10 روستای اطراف آن به سایت شهرداری آورده می شود و تا شش تن از این میزان پسماند خشک و ضایعات قابل بازیافت جمع آوری می شود.

وی بیان کرد: در این شهر کارگاه تولید گرانول پلی اتیلن و گرانول پلاستیک پلی پروپیلن از ضایعات پلیمر را راه اندازی کرده ایم که هم موجب اشتغالزایی ثابت برای 30 نفر از ضایعات فروشان شده است و هم توانسته ایم این طلای کثیف را به درآمدزایی برسانیم.

مدیر عامل موسسه بازیافت کردستان بیان کرد: در کامیاران نیز به دو هزار خانوار اموزش داده شد.وی افزود: تفکیک مکانیزه زباله های تر و خشک، نیاز به نقاله در سایت تفکیک دارد که در کل باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای درست طرح تفکیک زباله در کامیاران بهره بگیریم.

وی گفت: موسسه بازیافت با هدف اجرای درست مدیریت پسماندهای خشک این شهرستان و روستاهای اطراف، یک نمایندگی در بانه ایجاد کرده است و امید است تا با مشارکت مردمی و همت مسئولان بتوانیم کردستانی سر سبز و بدون زباله را برای فرزندانمان به میراث بگذاریم.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید