اخبار پلاستیک پلاستیک گارانتی پلاستیک

ابداع پلاستیک شفاف و رسانای برق

محققان نوعی پلاستیک شفاف را توسعه داده اند که رسانای برق است و می توان از آن در تولید نمایشگرهای لمسی و پنجره هایی مجهز به سلول خورشیدی استفاده کرد.

فروش ویژه گرانول پلاستیک

ابداع پلاستیک شفاف و رسانای برق توسط محققان آغاز شده که می توان از آن در تولید نمایشگرهای لمسی و پنجره هایی مجهز به سلول خورشیدی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، پلاستیک های معمولی رسانای ضعیف الکتریسیته هستند و بیشتر اوقات از آنها برای عایق بندی در مقابل جریان برق استفاده می شود. بنابراین در بیشتر مواقع از آن برای پوشاندن سیم ها و صفحه مدارها استفاده می شود. اما محققان از مدت ها قبل امیدوار بودند با اضافه کردن مواد دیگر خاصیت رسانایی را به پلاستیک اضافه کنند تا بتوان محصول نهایی را  در نمایشگرهای لمسی بزرگ یا پنجره هایی با سلول های خورشیدی به کار برد.

درهمین راستا محققان  دانشگاه میشیگان ماده جدیدی را براساس  پژوهش های پیشین خود در همین حوزه توسعه داده اند. آنها قبلا در تحقیقی نشان داده بودند با افزودن یک لایه نازک نقره به ورقه پلاستیک می توان آن را به رسانای جریان برق تبدیل کرد. البته این روش پر هزینه بود و قابلیت انتقال نور را نیز ۱۰ درصد کاهش می داد. 

یک روش برای ارتقای قابلیت انتقال نور پلاستیک، افزودن پوشش ضدانعکاس به آن است اما این مواد به طور معمول رسانای الکتریسیته نیستند. بنابراین محققان با ترکیبی از فلزات و مواد چند لایه این مشکل را برطرف کردند.

به این ترتیب پلاستیک رسانای شفاف از لایه بسیار ظریف نقره و پلاستیک ساخته شده و در آن مقدار اندکی مس وجود دارد. ضخامت این نوع پلاستیک ۶.۵ نانومتر است.

لایه رسانای مذکور بین دو ماده «دی الکتریک» قرار گرفت که یکی از آنها از جنس دی اکسید آلومینیوم و دیگر اکسید روی است. این امر سبب می شود نور سریع تر از پلاستیک گذر کند  و قدرت انتقال محصول نیز از پلاستیک عادی بیشتر است. در حقیقت قدرت انتقال نور پلاستیک جدید ۸۸.۴ و پلاستیک عادی ۸۸.۱ درصد است.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید