اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

کشاورزان بیله‌سوار ضایعات کشت زیرنایلونی را جمع‌آوری کنند

رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله‌سوار مغان از الزام تمامی زارعان و کشاورزان این شهرستان به جمع‌آوری نایلون‌ها و ضایعات پلاستیکی از مزارع کشت جالیزی و تحویل آن به واحدهای بازیافت خبر داد

فروش ویژه گرانول پلاستیک

به گزارش ایرنا : رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله‌سوار مغان از الزام تمامی زارعان و کشاورزان این شهرستان به جمع‌آوری پلاستیک و ضایعات کشت زیرنایلونی از مزارع کشت جالیزی و تحویل آن به واحدهای بازیافت خبر داد.

بهنام برزگر روز سه‌شنبه گفت: محیط زیست شهرستان بیله‌سوار امسال به ۳۰ نفر از زارعان و کشاورزان منطقه اخطار مبنی بر جمع‌آوری نایلون‌ها و ضایعات پلاستیکی از مزارع داده است.

وی با بیان اینکه این اخطارها به صورت کتبی و شفاهی بوده است، افزود: ۱۵ نفر از زارعان و کشاورزان منطقه اقدام به جمع‌آوری و پاکسازی نایلون ها و ضایعات پلاستیک از مزارع کردند.

وی با بیان اینکه تمامی کشاورزان ملزم به جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی و کشت زیرنایلونی هستند، اظهارداشت: با زارعانی که نسبت به جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی از مزارع اقدام نکنند ،  برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

آموزش‌های لازم در زمینه مضرات ضایعات پلاستیک زیر نایلونی و نقش آن در آلودگی خاک و محیط برای کشاورزان توسط کارشناسان ارائه می‌شود.

برزگر گفت: امسال با همکاری زارعان و کشاورزان و با افزایش آگاهی آنها وضعیت مدیریت پسماندهای پلاستیکی کشت جالیزی زیرنایلونی در منطقه نسبت به سال‌های قبل بهتر و مطلوب شده است.

رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله‌سوار افزود: در صورت تداوم روند پاکسازی و همکاری کشاورزان آلودگی زیست محیطی اراضی زراعی منطقه به کمترین میزان ممکن خواهد رسید.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد ، سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش هزاران میلیارد ریال در این شهرستان تولید می‌شود.

بهره‌گیری از پلاستیک در کشت محصولات جالیزی، سبزی و صیفی‌جات بدلیل داشتن مزایای کوتاه مدت از جمله بهبود عملکرد، تولید بیشتر و صرفه‌جویی در آب در سال‌های اخیر در مزارع اردبیل رواج یافته اما این شیوه کشت در کنار برخی منفعت‌ها به معضلی جدی برای محیط زیست و کشاورزی استان نیز تبدیل شده است.

کشاورزان غیربومی که زمین را اجاره می‌کنند، پس از برداشت محصول نایلون‌ها و دیگر ضایعات را در همان حالت رها کرده و می‌روند، بویژه اگر محصول آن سال سود مورد انتظار را نداشته ­باشد نایلون‌های باقی مانده با وزش باد به زمین‌های دیگر هم پراکنده شده و در صورت عدم دقت در کار ماشین‌های عمیق کار کشاورزی هم اختلال ایجاد می‌کنند.

رعایت نشدن استانداردها در کشت زیرنایلونی بویژه رها کردن پلاستیک پس از برداشت محصول در چند سال اخیر به معضل جدی محیط زیست و مزارع کشاورزی تبدیل شده و کار تا جایی پیش رفته که دستگاه قضایی استان اردبیل وارد ماجرا شده و ده‌ها پرونده قضایی نیز برای متخلفان و آلوده‌کنندگان محیط زیست تشکیل شده است.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید