اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

مردم ارومیه روزانه نیم میلیون کیسه پلاستیکی دور می‌ریزند

مردم ارومیه روزانه نیم میلیون کیسه پلاستیکی دور می‌ریزند

فروش ویژه گرانول پلاستیک

به گزارش ایرنا: رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به فرارسیدن روز جهانی پلاستیک و ضرورت کاهش مصرف این ماده دیربازیافت گفت: مردم ارومیه روزانه نیم میلیون کیسه پلاستیکی دور می‌ریزند .

احد یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیسه‌های پلاستیکی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال در طبیعت ماندگار است و به راحتی تجزیه نمی‌شود که با توجه به این امر، خطرهای زیست محیطی فراوانی برای طبیعت دارند.

وی اضافه کرد: از مهم‌ترین راه‌های کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی، فرهنگسازی و آگاه کردن شهروندان از خطرات استفاده از این کیسه‌هاست.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بیان کرد: امروز، همه خانواده‌ها کم و بیش از خطرات پلاستیک آگاه هستند ولی در این برهه نیازمند آن هستیم که امر فرهنگ‌سازی کاهش ضایعات پلاستیک بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

یوسفی ادامه داد: کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین مناسبی برای کیسه‌های پلاستیکی است که خانواده‌های ارومیه به هنگام خرید می‌توانند از این کیسه‌ها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ‌ استفاده‌نکردن از پلاستیک ، اقدام به توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در غرفه‌های تحویل پسماند خشک کرده ایم و همچنین کیسه‌های پارچه‌ای را در اختیار فرهنگ‌سراها و دفاتر تسهیل‌گری قرار داده ایم تا در این اقدام فرهنگی سازمان را یاری کنند.

ارومیه بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه هر خانواده بیش از نیم کیلوگرم زباله تولید می کند که کمتر از یک درصد آن، تفکیک شده است.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید