اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

توزیع رایگان ٢٧ هزار کیسه پارچه ای در تهران

توزیع رایگان ٢٧ هزار کیسه پارچه ای در تهران

فروش ویژه گرانول پلاستیک

به گزارش ایرنا: مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: همزمان با هفته بدون کیسه پلاستیکی، توزیع رایگان ٢٧ هزار کیسه پارچه ای در تهران را آغاز کرده ایم.

شینا انصاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این کیسه‌های پارچه‌ای از ١٤ تا ۲۲ تیرماه در غرفه‌های فعال منتخب در سطح مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران به صورت رایگان توزیع شد و مورد استقبال چشمگیر شهروندان قرار گرفت.

وی افزود: این اقدام نباید صرفا مختص به هفته بدون پلاستیک باشد بلکه باید به صورت مستمر و پایدار اجرا شود تا در نهایت فرهنگ استفاده از جایگزین‌های پایدار و سازگار با محیط زیست به جای کیسه پلاستیکی در میان مردم نهادینه شود.

وی با اشاره به معضل تولید بالای ضایعات پلاستیک در کشور، گفت: ضایعات پلاستیک بخش مهمی از پسماندهای شهری را شامل می‌شود، به نحوی که روزانه بالغ بر ۶۰۰ تن ضایعات پلاستیک در شهر تهران به مرکز دفن منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: ضایعات پلاستیک آثار زیست محیطی زیادی دارد و علاوه بر ماندگاری بیش از ۳۰۰ ساله آن در طبیعت، موجب آلودگی آب و خاک می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی، گفت: کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین‌های مناسبی هستند و علاوه بر قابل شست‌وشو بودن، به صرفه و با محیط زیست سازگار است.

آمارها نشان می‌دهد در ایران روزانه سه هزار تن و سالانه بیش از یک میلیون تن کیسه پلاستیکی تولید می‌شود در حالیکه عمر مصرف آنها زیر ۱۰ دقیقه است اما صدها سال در طبیعت باقی می‌مانند از این رو سازمان حفاظت محیط‌زیست پیش‌نویس لایحه دائمی «کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی» را تهیه و به کمیسیون زیر بنایی دولت ارسال کرده است.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید