اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

خشک شدن زمین های کشاورزی به علت افزایش مراکز بازیافت پلاستیک

بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: شاهد خشک شدن زمین های کشاورزی به علت افزایش مراکز بازیافت پلاستیک در حوزه صیفی‌جات و ذرت هستیم.

فروش ویژه گرانول پلاستیک

به گزارش ایرنا : بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: شاهد خشک شدن زمین های کشاورزی به علت افزایش مراکز بازیافت پلاستیک در حوزه صیفی‌جات و ذرت هستیم.

امین بابایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آنجایی که مراکز بازیافت پلاستیک بهره بالایی دارد، مراکز تفکیک زباله به اتباع اجاره داده می‌شود و با فنس‌کشی این اراضی، غرفه‌بندی و جمع‌آوری ضایعات پلاستیک حتی اقدام به حفر چاه جهت انتقال آب می‌کنند.

بخشدار کهریزک یادآور شد: برق این مراکز نیز به صورت غیرمجاز استفاده می‌شود، این در حالی است که مصرف آب برای آسیاب پلاستیک بسیار زیاد و ۲.۳ دهم درصد بالاتر از میزان آبی است که برای کشت صیفی‌جات استفاده می‌شود و این‌گونه ضایعات پلاستیک بلای جان اراضی کشاورزی منطقه شده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از رشد قارچ‌گونه مراکز تفکیک زباله خشک و بازیافت ضایعات پلاستیک در این بخش افزود: چون بازیافت پلاستیک بازار داغی دارد و کار نامناسبی است، بسیاری از کارگران ایرانی حاضر به حضور در این فعالیت نیستند و عمدتا صاحبان این کارگاه‌ها از اتباع خارجی غیرمجاز و معتادان متجاهر برای این استفاده می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه کهریزک حیات خلوت کلانشهر تهران شده و بار مشکلات و معضلات فراوان سبب شده تا تاب‌آوری مردم این منطقه نسبت به معضلات کاهش یابد.

بابایی ادامه داد: تخلیه روزانه هشت هزار تن زباله کلانشهر تهران در آرادکوه و چهار هزار تن فاضلاب وضعیت محیط زیست و نفس اهالی را به شماره انداخته است، در عین حال شیرابه‌های ماشین‌های حمل زباله و راه افتادن جوی از شیرابه‌ها در معابر نه تنها به لحاظ بصری که به لحاظ بهداشتی نیز بسیاری از الزامات و قوانین بهداشتی را زیرپا گذاشته است.

بخشدار کهریزک اضافه کرد: ما همواره اتباع خارجی را برادر و خواهر خود می‌دانیم اما اتباعی که به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند قطعا آسیب و عارضه‌هایی بسیاری را ایجاد می‌کنند که به معضلی جدی در استان تهران تبدیل شده است.

موضوع جمع‌آوری کارگاه‌های بازیافت ضایعات پلاستیک در بخش کهریزک و انتقال آن به مجتمع آرادکوه چند سالی مطرح شده و طرح آن به تصویب رسیده است اما هرگز اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است؛ اما اینک با اعتراض گسترده کشاورزان در نابودی مزارع صیفی‌جات و تغییر شیمیایی ساختار آب مورد استفاده در اراضی کشاورزی بار دیگر این موضوع در دستورکار مسئولان بخش با محوریت بخشداری کهریزک قرار گرفته است.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری و دارای ۲ شهر باقرشهر و کهریزک است، این بخش از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید