اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

واردات 5 هزار تن پلاستیک پی وی سی PVC

واردات ۵ هزار تن PVC با هدف تنظیم بازار پلیمر و پلاستیک

فروش ویژه گرانول پلاستیک

به گزارش تی نیوز : رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی از صدور مجوز برای واردات ۵ هزار تن PVC با هدف تنظیم بازار پلیمر و پلاستیک خبرداد.

مرضیه طهماسبی با بیان اینکه دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی با همکاری دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط با جدیت به دنبال تنظیم بازار است، گفت: با هدف کاهش التهاب در بازار PVC به پتروشیمی غدیر مجوز داده شد تا اقدام به واردات ۵ هزار تن از این محصول با هدف تنظیم بازار کند.

وی با اشاره به اینکه حفظ منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان واقعی محصولات پتروشیمی به‌عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه دفتر صنایع پایین‌دستی قرار دارد، افزود: همان طور که بار‌ها اعلام شده است اعلام دقیق نیاز واقعی بازار از سوی تعاونی‌های تامین نیاز و انجمن‌های تخصصی مصرف‌کننده محصولات پتروشیمی می‌تواند بازار را با آرامش بیشتری همراه سازد.

طهماسبی با تاکید براینکه عرضه، تقاضا، قیمت و سیاست‌گذاری تنظیم بازار، از ارکان تنظیم بازار محصولات پتروشیمی است و طبق ابلاغیه ستاد تنظیم بازار، فروش محصولات پتروشیمی فقط باید در بورس انجام شود افزود: مشکلات برقی که منجر به توقف تولید پتروشیمی غدیر شده است به‌زودی مرتفع و این مجتمع پتروشیمی بزودی به مدار تولید بازخواهد گشت.

ایران با تولید سالانه ۶۰۰ هزارتن ازاین محصول یکی از بزرگترین تولیدکنندگان در منطقه غرب آسیاست.

جالب آنکه میزان مصرف این ماده اولیه در صنایع پایین دستی نظیر تولیدکنندگان لوله و اتصالات و سازندگان در وپنجره‌های یوپی وی سی سالانه ۴۰۰ هزارتن تخمین زده می‌شود. حال این پرسش همچنان باقیست که چرا با وجود تولید تقریبا دو برابر نیاز به این ماده درداخل کشور، بازار همچنان با کمبود این ماده اولیه مواجه است و مسئولان برای تنظیم بازار دست به دامان واردات این محصول شده اند؟

پیش ازاین خبرگزاری صدا وسیما در گزارشی از پشت پرده التهابات در بازار مواد اولیه صنعت پتروشیمی و جولان دلالان در بازار این مواد خبرداده و با ارائه مستندات اعلام کرده بود، دلیل کمبود پی وی سی دربازار نه به دلیل کمبود تولید که ناشی از تقاضا‌های کاذب با هدف دلالی وسفته بازی است. بااین حال دست اندرکاران تنظیم بازار این مواد به جای استفاده از سازوکار‌های مناسب همچون سامانه‌های الکترونیکی کارآمد و عرضه این مواد با استفاده از گواهی سپرده کالایی، جهت حذف تقاضای کاذب از بازار و کوتاه کردن دست دلالان، صورت مسئله را پاک کرده و در تلاشند با واردات ماده‌ای که ایران خود یکی از بزرگترین صادرکنندگان آن است، به صورت موقت التهابات را کاهش دهند.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید