اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

مهم‌ترین منبع آلودگی میکروپلاستیک در اقیانوس ها چیست؟

مهم‌ترین منبع آلودگی میکروپلاستیک در اقیانوس ها چیست؟

فروش ویژه گرانول پلاستیک

به گزارش ایرنا: مهم‌ترین منبع آلودگی میکروپلاستیک در اقیانوس ها چیست؟ گروهی از محققان دریافتند؛ سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن ذرات پلاستیک توسط باد از سطح جاده‌ها به درون اقیانوس‌ها ریخته می‌شود که مهمترین منبع آلودگی میکروپلاستیک در اقیانوس ها است.

به گزارش پایگاه خبری ساینس، در این تحقیقات از دو شیوه متفاوت برای تخمین میزان ذرات پلاستیک حاصل از فرسایل لاستیک و لنت ترمز استفاده شده و سپس با بهره‌گیری از مدل‌های گردش جوی، نحوه انتشار این ذرات توسط باد در سراسر زمین مشخص شده است.
بر اساس این تحقیقات میکروپلاستیک حاصل از فرسایش لاستیک و لنت ترمز خودروها که توسط باد منتقل می‌شود، بیش از رودخانه‌ها، موجب آلودگی اقیانوس‌ها می‌شود.

در این تحقیقات میزان ذرات کوچک‌تر ۰.۰۱ میلیمتر که هر سال به درون آب‌های زمین ریخته می‌شود، حدود ۵۵۰ هزار تن تخمین زده شده است که نیمی از آنها وارد اقیانوس‌ها می‌شود. بیش از ۸۰ هزار تن از این ذرات در مناطق دوردست پوشیده از یخ و برف سردرمی‌آورد و با جذب گرمای نور خورشید موجب تشدید ذوب شدن یخ‌ها می‌شود.

پیش از این مشخص شده بود که باد می‌تواند موجب انتقال میکروپلاستیک در سراسر جهان شود؛ اما این اولین بار است که میزان پلاستیک منتقل شده توسط باد مورد ارزیابی و محاسبه قرار می‌گیرد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications‌ منتشر شده است.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید