اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

افزایش ۳ برابری ضایعات پلاستیک در اقیانوس ها

افزایش ۳ برابری ضایعات پلاستیک در اقیانوس ها فقط تا ۲۰ سال آینده | ۶۰۰ میلیون تن پلاستیک با دریاها چه می‌کند؟

فروش ویژه گرانول پلاستیک

نتایج یک تحقیق نشان داد با حجم ضایعات پلاستیک وارد شده به اقیانوس ها تا سال ۲۰۴۰ میلادی شاهد افزایش ۳ برابری ضایعات پلاستیک در اقیانوس ها فقط تا ۲۰ سال آینده خواهیم بود و به عبارت دیگر تا سال ۲۰۵۰ از تعداد ماهی‌ها فراتر می‌رود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این بررسی جدید آمده است: حجم ضایعات پلاستیک رها شده در اقیانوس‌ها طی ۲۰ سال آینده نزدیک به سه برابر افزایش پیدا می‌کند و موجب می‌شود تا سال ۲۰۵۰ میلادی تعداد زباله‌های پلاستیکی در آب‌های کره زمین از تعداد ماهی‌ها بیشتر شود.

بررسی کارشناسان انگلیسی نشان داد که در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۱ میلیون تن ضایعات پلاستیک در اقیانوس‌ها رها شده است.

نتایج این مطالعه حاکی از آن است که این حجم از پلاستیک رها شده در اقیانوس‌ها ممکن است تا سال ۲۰۴۰ سالانه افزایش سه برابری پیدا کند. همچنین از آنجایی که مواد پلاستیکی تجزیه نمی‌شوند مجموع حجم پلاستیک‌ها در آب‌های اقیانوسی به ۶۰۰ میلیون تن می‌رسد.

پیش‌بینی افزایش قابل توجه ضایعات پلاستیک در اقیانوس‌ها بر اساس عدم موفقیت دولت‌ها و بخش‌های اقتصادی در تغییر سیستم است.

به گفته محققین برای تغییر این روند، تمرکز اصلی روی بخش‌های اقتصادی و دولت‌هاست چرا که آنها از قدرت لازم برای تغییر سیستم برخوردارند.

لازم به ذکر است مواد پلاستیکی با پیامدهای منفی بر اکوسیستم دریایی همراه است، چرا که به ذرات بسیار ریز تجزیه می‌شود. میکروپلاستیک‌ها در اعماق تمامی اقیانوس‌های جهان نفوذ می‌کنند.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید