اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

اجرای طرح روستای بدون زباله / روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهرستان رشت تولید می‌شود

فرماندار رشت

فروش ویژه گرانول پلاستیک

به گزارش ایسنا: فرماندار رشت با بیان اینکه روزانه بالغ بر ۷۰۰ تن ضایعات پلاستیک و دیگر پسماندها در سطح شهرستان تولید می‌شود، گفت: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و ترویج و اجرای طرح روستای بدون زباله در روستاها، به دنبال کاهش میزان زباله شهرستان هستیم.

اجرای طرح روستای بدون زباله
اجرای طرح روستای بدون زباله

علی فتح‌اللهی اظهار کرد: اتخاذ برخی از تصمیم‌ها برای یک مسئله خاص به صورت مقطعی و کوتاه مدت و برخی نیز برای کسب اهدافی در آینده است که ما در این زمان مشغول پایه گذاری برای تصمیم‌های بلند مدت هستیم.

فرماندار شهرستان رشت، مشکلات کنونی در مبحث سایت زباله سراوان را مربوط به حداقل بیست سال گذشته دانست و افزود: با توجه به تولید روزانه بالغ بر ۷۰۰ تن ضایعات در شهرستان، نخست باید دلیل میزان بالای تولید ضایعات پلاستیک و دیگر زباله ها را در خانوارها بررسی کنیم و سپس با روش‌های برنامه محور، راهکارهایی برای کاهش آن از مبدا بیابیم.

وی در خصوص مشکلات موجود در خصوص دفن و انتقال زباله، گفت: تامین ماشین آلات، یافتن مکان فیزیکی برای دفن زباله و  فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم از مهم‌ترین مشکلات در این حوزه هستند.

فرماندار رشت ادامه داد: هر کاری که با حمایت و همکاری مردم همراه بوده، با موفقیت به سرانجام رسیده است و استفاده از تلاش و ظرفیت سمن‌ها برای حفظ محیط زیست که میراثی برای آیندگان ماست، ضروری می‌کند.

او میگوید: می‌توانیم با الگوسازی و فرهنگ‌سازی بسیاری از امور را مدیریت کنیم و در این خصوص یکی از گزینه‌ها، استفاده از کیسه‌های قابل برگشت به محیط زیست به جای کیسه‌های پلاستیکی است.

علی فتح‌اللهی افزود: با توجه به بازخورد خوب اجرای این طرح، می‌توانیم هر چند ماه تعداد روستاهایی که این طرح در آنجا قابلیت اجرایی شدن دارد را افزایش دهیم.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید