اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

تأثیر منفی ذرات پلاستیکی بر توان باروری ماهی‌ها

تأثیر منفی ذرات پلاستیکی بر توان باروری ماهی‌ها

فروش ویژه گرانول پلاستیک

رها شدن میلیون‌ها قطعه و ضایعات پلاستیک در دریاها و اقیانوس‌های جهان باعث تأثیر منفی ذرات پلاستیکی بر توان باروری ماهی ها گذاشته و تداوم حیات آنها را تهدید می‌کند.

تأثیر منفی ذرات پلاستیکی بر توان باروری ماهی‌ها
تأثیر منفی ذرات پلاستیکی بر توان باروری ماهی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، بررسی‌های محققان دانشگاه دوک در آمریکا نشان می‌دهد که ماهی‌ها با بلعیدن ذرات ریز پلاستیکی که آنها را با مواد غذایی اشتباه می‌گیرند، به سیستم‌های تولیدمثل و تنفسی خود به طور جدی آسیب می‌زنند.

بر اساس این پژوهش ذرات ریز پلاستیکی تنها تهدیدی برای محیط زیست محسوب نمی‌شوند، بلکه حیات بسیاری از موجودات زنده را در دنیا و به خصوص آبزیان تهدید می‌کنند. آنها بافت‌های مختلف بدن ماهی‌ها را به تدریج تخریب می‌کنند و ورودشان به آب دریاها و اقیانوس‌ها می‌تواند انواع مختلف آبزیان را در دهه‌های آینده از بین ببرد.

ورود ریزپلاستیک ها به بدن ماهی‌ها و رگ‌های خونی آنها باعث ورم کردن و برآمدگی این رگ‌های خونی و تولید مخاط بیشتر در آبشش های این آبزیان می‌شود. در نهایت این روند به آبشش ها، نحوه تنفس و توان باروری و تولید مثل ماهی‌ها به شدت آسیب می‌زند.

آسیب‌هایی که بدین علت به ماهی‌های مونث وارد می‌شود، بیشتر از ماهی‌های مذکر است.

ماهی‌های ماده به بلعیدن پلی پروپیلن علاقه زیادی دارند که از جمله مواد پلاستیک مورد استفاده برای تولید پوشاک است و باعث اختلال در سیستم غدد درون ریز آنها می‌شود.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید