اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

طرحی برای تشویق شهروندان با جمع آوری ضایعات خشک

هایده شیرزادی، مؤسس و مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه

فروش ویژه گرانول پلاستیک

بعد از شکل‌گیری ۲۲ غرفه بازیافت و راه‌اندازی یک غرفه سبز، حالا نوبت بهره‌برداری از نخستین هایپرمارکت پسماند خشک کشور در منطقه۱۹ رسیده است که میتوان طرحی برای تشویق شهروندان یاد کرد.

هایپر مارکت پسماند محلی است که در آن ارزش ریالی پسماندهای خشک شهروندان از جمله ضایعات پلاستیک، دور ریختنی های شیشه‌ای، الکترونیکی، فلزی و… براساس قیمت‌های مصوب سازمان پسماند شهر تهران مشخص شده و اهالی می‌توانند معادل ریالی آن از اجناسی که در این هایپر پسماند وجود دارد خریداری کنند. مراسم افتتاحیه هایپرمارکت با حضور شهردار منطقه۱۹ و فعالان محیط‌زیست و حوزه پسماند برگزار شد.

افتتاح اولین هایپر مارکت پسماند
افتتاح اولین هایپر مارکت پسماند

طرحی برای تشویق شهروندان با جمع آوری ضایعات خشک از نظر هایده شیرزادی :

به گزارش همشهری آنلاین: «هایده شیرزادی» مؤسس و مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه، از کارآفرینان و فعالان برجسته محیط‌زیست کشور که برای بازدید از هایپرپسماند در این مراسم حضور پیدا کرده است، ضمن قدردانی از انجام چنین اقدامی می‌گوید: «جمع‌آوری پسماند به ۲روش یعنی آوردن و بردن انجام می‌شود. در بخش اول، شهروندان خودشان پسماند را به غرفه‌ها، مخازن تفکیک پسماند و اکنون هایپر پسماند می‌برند و در روش دوم، مأموران شهرداری وظیفه جمع‌آوری پسماندها را به عهده دارند.»

او با اشاره به اینکه ایجاد هایپر پسماند هزینه جمع‌آوری پسماند از جلو در منازل را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و در عین حال فرصتی است تا شهروندان حین تحویل پسماند از هدایا بهره‌مند شوند، می‌گوید: «راه‌اندازی این هایپر نقش بسزایی در کاهش زباله‌گردی، فعالیت کودکان‌کار و چالش‌های اجتماعی همراه آن خواهد داشت، ضمن اینکه چنین معضلاتی در نقاط جنوبی و حاشیه‌ای شهر بیشتر دیده می‌شود.»

این بانوی فعال در حوزه محیط‌زیست تأکید می‌کند: «برای اجرای هرچه بهتر این طرح و حصول نتایج مطلوب بهتر است کالاهایی که در این هایپر به فروش می‌رسند، تا حدامکان قابل بازیافت باشند. نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی درباره تفکیک پسماند و توزیع بسته‌های آموزشی با موضوع طرح کاپ، کاهش پسماند، سهم مسئولیت اجتماعی و… نیز امر مهمی است که بهتر است در دستورکار قرار بگیرد.»

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید