اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

تعریف پروژه دکتری برای حل مشکل صنعت پلاستیک با نانو

فروش ویژه گرانول پلاستیک

به گزارش تی نیوز: شرکت فرست‌گرافن پروژه دکتری برای حل مشکل صنعت پلاستیک با نانو در قالب یک بورس تحصیلی، پروژه مشترکی را با دانشگاه واویک آغاز خواهد کرد تا از گرافن برای ارتقاء خواص پلاستیک‌ها استفاده کند.

تعریف پروژه دکتری برای حل مشکل صنعت پلاستیک با نانو
تعریف پروژه دکتری برای حل مشکل صنعت پلاستیک با نانو

شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) در زمینه ترموپلاستیک‌های با کارایی بالا، همکاری مشترکی با دانشگاه واویک آغاز کرده است.

این شرکت به تازگی اعلام کرده که در قالب یک پروژه دکتری، قرار است روی پتانسیل‌های گرافن در سیستم‌های ترمو پلاستیک همکاری مشترکی داشته باشد.

فرست گرافن یک بورس تحصیلی برای این موضوع در نظر گرفته‌است که قرار است با همکاری گروه تولید واویک (WMG) یک الگوی موفق همکاری را ایجاد کنند. این گروه که در دانشگاه واویک مستقر است، مدل‌های همکاری موفقی را در بخش‌های مختلف دانشگاهی و خصوصی داشته‌است و ارتباطات قوی با شرکاء صنعتی نظیر شرکت جگوار و لندرور ایجاد کرده است.

همکاری فرست‌گرافن در پروژه دکتری برای حل مشکل صنعت پلاستیک

فرست‌گرافن با تونی مکنالی و تیم تحقیقاتی ایشان همکاری خواهند داشت، این تیم توانایی بالایی در ترکیب نانومواد از جمله نانولوله‌های کربنی و گرافن در سیستم‌های پلیمری دارند. این شرکت متعهد به تامین بودجه دانشجوی دکتری و همچنین پشتیبانی از این پروژه به مدت سه‌سال است.

استفاده از گرافن به‌عنوان ماده افزودنی در مواد ترموپلاستیک باعث افزایش خواص مکانیکی، الکتریکی و حرارتی آن شده و همچنین مقاومت در برابر آتش، مواد شیمیایی و نفوذ گازها را تقویت می‌کند. این کار موجب کاهش هزینه تولید پلیمرهایی نظیر پلی‌الیفین و پی‌آمیدها شده و ارزش افزوده زیادی در بخش تولید پلاستیک ایجاد می‌کند. کاربردهای بالقوه برای این نوع پلاستیک‌های مهندسی شده، در صنعت خودروسازی و هوافضا است.

کار اولیه دانشگاهی در مورد پلاستیک های بهبود یافته با گرافن، پیشرفت‌های چشمگیری را در عملکرد نشان می‌دهد، هر چند که برای کار صنعتی مناسب نیست. بنابراین، نتایج بهبودهایی که در مقالات قید شده برای کار صنعتی هنوز قابل تعمیم نیست.

در این پروژه شرکت فرست‌گرافن با همکاری محققان دانشگاه واویک قرار است روی بهینه‌سازی شیمی سطح و استفاده از افزودنی‌ها در ارتقاء خواص ترموپلاستیک کار کنند.

کریک مک‌گاچین از مدیران شرکت فرست‌گرافن می‌گوید: «ما خوشحالیم که در این پروژه همکاری می‌کنیم تا محصولات پیشرفته با گرافن تولید شود.»

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید