ضایعات پلاستیک قیمت ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

قیمت مواد گرانول پلاستیکی

قیمت مواد گرانول پلاستیکی

فروش ویژه گرانول پلاستیک

قیمت مواد گرانول پلاستیکی

زباله ‌های پلاستیکی به میزان بسیار بالایی در آب دریاها رها می‌شوند. این در حالی است که فقط در کشورهای اروپایی سالانه ۲۶ میلیون تن مواد پلاستیکی یک‌بار مصرف دور ریخته می‌شوند.

هر ساله مقادیر بسیاری زباله پلاستیکی تولید میشود. این ضایعات پلاستیکی علاوه بر این که برای محیط زیست و موجودات زنده مضر هستند موجب تمام شدن ذخایر نفتی هم می‌شوند. بنابراین لازم است که این ضایعات پلاستیکی جمع ‌آوری و بازیافت شوند. یکی از اصلی ترین موادی که از بازیافت همین زباله های پلاستیکی تولید می‌شود گرانول است.

قیمت مواد گرانول پلاستیکی
قیمت مواد گرانول پلاستیکی

چرا از گرانول پلاستیکی استفاده کنیم ؟

همان طور که گفتیم گرانول پلاستیکی از بازیافت ضایعات پلاستیکی تولید می‌شود. بسیاری از کارخانه های تولیدی از گرانول به عنوان مواد اولیه برای تولید قطعات ماشین آلات مختلف یا محصولات کاربردی استفاده می‌کنند. از آن جاییکه استفاده از گرانول پلاستیکی هزینه زیادی ندارد، استفاده از گرانول باعث میشود هزینه تمام شده قطعات بسیار پایین تر باشد. این امر هم به نفع تولید کننده و هم به نفع مصرف کننده است.

فاکتور های تاثیرگذار در قیمت مواد گرانول پلاستیکی

همه گرانول های بازیافتی کیفیت یکسانی ندارند. درواقع کیفیت آن ها بر اساس مواد اولیه استفاده شده و تکنولوژی های به کار رفته متفاوت است. فاکتور های بسیاری در تعیین قیمت مواد گرانول پلاستیکی تاثیرگذارنذ . در ادامه مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱- رنگ گرانول های بازیافتی

یکی از فاکتور های تعیین کننده قیمت گرانول پلاستیک رنگ آن ها است. گرانول بی رنگ یا transparent  گران ترین نوع گرانول است. زیرا میتوان آن ها را به رنگ دلخواه درآورد. در کل می‎‌توان گفت هرچه رنگ گرانول های بازیافتی روشن تر و شفاف تر باشد قیمت آن هم بیشتر است. در مقابل رنگ های تیره پایین ترین قیمت را دارند.

نکته : برای افزایش میزان شفافیت گرانول ها در مرحله بازیافت باید از سانتریفیوژ استفاده شود.

۲- خلوص گرانول ها

میتوان گفت اصلی ترین فاکتور تاثیرگذار در قیمت مواد گرانول پلاستیکی مقدار خلوص گرانول است. همان طور که احتمالا خودتان هم حدس زده اید هرچه میزان خلوص بالاتر باشد قیمت گرانول هم بیشتر خواهد بود. به همین دلیل قبل از خرید و فروش گرانول پلاستیکی چند تست برای تشخیص میزان ناخالصی گرانول ها روی آن ها انجام می‌شود. قیمت نهایی نیز با توجه به نتیجه تست ها تعیین می‌شود.

۲ آزمایش کلی برای این کار وجود دارد : تست خاکستر و DST

 

۳- تعداد دفعات ذوب شدن گرانول پلاستیکی

در جریان بازیافت ضایعات پلاستیکی و تبدیل آن به مواد دیگر ابتدا مواد پلاستیکی را ذوب میکنند . سپس دوباره به آن شکل می‌دهند. زنجیره های مولکولی پلاستیک با هر بار ذوب شدن کوتاه تر می‌شود. یعنی مواد پلاستیکی با هر بار ذوب شدن مقداری از خواص خود را از دست میدهند. بنابراین تعداد دفعات ذوب شدن پلاستیک هم در یک فاکتور مهم در قیمت گذاری به حساب می‌آید.

نکته :‌ تشخیص این که پلاستیک چند بار ذوب شده است با بررسی شاخص مواد مذاب یا همان MFI امکان پذیر می باشد.

قیمت مواد گرانول پلاستیکی

ضایعات پلاستیک جدا سازی شده شما را در محلتان میتوانید با قیمتهای مناسب به تیم گارانتی پلاستیک بفروشید. همچنین برای فروش یا اطلاع از قیمت مواد گرانول پلاستیکی میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

4253 851 991 98+

‎+98 26 4538 3093

‎+98 26 4538 3087

‎+98 26 4538 3092

لیست قیمت ضایعات پلاستیک

لیست قیمت گرانول پلاستیک

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید