ضایعات پلاستیک قیمت ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک وبلاگ گارانتی پلاستیک

خریدار ضایعات در اصفهان و مشهد

خریدار ضایعات پلاستیک در اصفهان

فروش ویژه گرانول پلاستیک

خریدار ضایعات در اصفهان و مشهد

با پلیمر شدن انبساطی و یا تراکمی می‌توان پلاستیک های حرارتی را تهیه کرد. در حالت کلی پلاستیک ها به دو گروه گرمانرم و گرما سخت تقسیم میشود.

پلاستیک های گرما نرم پلاستیک هایی هستند که در دمای اتاق جامدند و با گرما دادن به آن، نرم و ذوب می‌شوند.

گرما نرمها محصولات پلیمری است که مولکولهای خطی زنجیر مانند بلند بوده و به همین دلیل در آنها امکان لغزش مولکول ها نسبت به یکدیگر وجود دارد.

گرما نرم ها جزو مهمترین دسته های مواد پلاستیکی است . اما بهتر است بدانید بعضی مواد بر اثر واکنش های تراکمی به محصولات پلیمری تبدیل میشوند که میتوانید امکانات گرما نرم را داشته باشد.

نکته قابل توجهی که برای این نوع گرمانرم ها وجود دارد این است که به دلیل نوع ساختارشان مولکولها بهم فشرده شده و به شکل شاخه ای به هم چسبیده می باشد که در این صورت پس از قالب گیری ، شکلی خاص به خود میگیرد که دوباره نمیتوان ذوب و به شکل دیگری تبدیل کرد با حرارت دادن مجدد باعث تخریب آن میشود که به این نوع پلاستیک ها گرما سخت می گویند.

حال که با پلاستیک ها آشنا شده اید بهتر است پلاستیک ها را از نظر ارزش اقتصادی و کاربردهای هر یک را نیز بشناسید:

انواع پلاستیک
انواع پلاستیک

پلاستیکها از نظر کاربرد و ارزش اقتصادی

  • پلاستیکهای مهندسی
  • پلاستیکهای غیر مهندسی

پلاستیک های مهندسی

پلاستیک های مهندسی هزینه ی بالاتری نسبت به پلاستیکهای غیر مهندسی دارند از این رو حجم کمتری نیز تولید میشود. اما بهتر است بدانید این نوع پلاستیکها مقاوم تر هستند که با شیشه سرامیک و بعضی از فلزات در رقابت اند.

پلاستیک های غیر مهندسی

پلاستیک های غیرمهندسی هزینه ی کمی برای ساخت آن نیاز است از این رو تولید و فروش این نوع بیشتر است. اگر بخواهیم مثالی برای شما بزنیم میتوان ساخت ظروف بسته بندی را بگوییم.

پلی استیلن سبک ، پلی استیلن سنگین پلی پروپیلن و استایرن جزو مهم ترین گرما نرم ها هستند.

پلاستیک مهندسی
پلاستیک مهندسی

مراحل بازیافت پلاستیک

برای بازیافت ضایعات پلاستیک 3 راه اساسی وجود دارد :

  • بازیافت مکانیکی

  • بازیافت شیمیایی

  • بازیافت انرژی

فواید بازیافت پلاستیک

تولید گرانول پلاستیک و بازیافت ضایعات پلاستیک فواید زیادی برای بشریت و آینده دارد، در اینجا سعی می کنیم تعدادی از مهمترین موارد بازیافت ضایعات را برای شما بنویسیم:

1. محلهای دفن زباله کمتر زندگی بهتر

دقت کنید روزانه چقدر زباله تولید می کنید و چقدر زباله در دنیا تولید میشود!! که اگر بازیافت نشوند کجا باید این زباله ها جمع شوند؟! با کمی جمع و تفریق متوجه میشویم اگر در مصرف و ایجاد زباله ها توجه نداشته باشیم امکان دارد در آینده محل دفن زیاد شود! و این اصلا خبر خوبی نیست!

در این حالت وجود انواع میکروب ها را میتوانیم حدس بزنیم!

اما آن محل جزو محل های متروکه تبدیل خواهد شد! که بوی بد مناطق اطراف آن نیز همه را بیزار خواهد کرد.

2. انتشار CO2 کمتر، سلامتی بدنی بیشتر

اگر ضایعات پلاستیک را به جای بازیافت بسوزانیم گاز های گلخانه ای زیاد تر خواهد شد و این ضرری بر روی سیستم بدنی انسانها است.

3. کاهش لکه پلاستیکی اقیانوس آرام

سالانه پلاستیک های زیادی در اقیانوس ها و دریاها رها شده باقی میمانند. که این مورد به نوبه ی خود مشکلات زیادی را به وجو خواهد آورد چراکه با این کار ماهی ها را به بیمار شدن دعوت میکنیم!!

چون انسانها محصولات دریایی را در وعده های غذایی خود قرار میدهند پس این بیماری به همه میتواند انتقال یابد. شاید در نسلهای امروزی مشکلات جسمی مشاهده نشود اما امکان دارد در زمان های آتی برای نسل های بعدی مشکلات مهمی را برایمان به وجود بیاورند.

4. اقتصاد بهتر با بازیافت ضایعات پلاستیک

با بازیافت ضایعات پلاستیک و تبدیل آن به انواع گرانول پلاستیک حتما تاثیر زیادی در اقتصاد خواهد داشت چرا که 50 درصد هزینه دفن دچار کاهش می شود.

5. ضایعات پلاستیک کمتر میحط زیست و خشکی های پاک تر

زمانی که ضایعات در خاک دفن میشود سالهای زیادی برای تجزیه ی آن نیاز است از آنجایی که با تولید زباله زیادی درگیر هستیم و روز پایانی برای نبود زباله وجود ندارد پس کار عاقلانه ای نیست. پس یکی از علت های اساسی است که حتما باید در امر بازیافت ضایعات همگی همکاری کنیم.

6. تولید گرانول بیشتر بدون مصرف نفت

همان طور که میدانید نفت در صنعت تولید پلاستیک حرف اول را میزند، یعنی با وجود نفت میتوان پلاستیک تولید کرد. حدود 6 الی 10 درصد از مجموع نفت تولیدی برای تولید انواع مواد پلاستیکی صرف میشود، در نتیجه با بازیافت حداقل 1 تن از زباله های تولید شده حدود 16.3 بشکه نفت خام صرفه جویی خواهد شد.

خریدار ضایعات پلاستیک در اصفهان
خریدار ضایعات پلاستیک در اصفهان

خریدار ضایعات در اصفهان و مشهد

گارانتی پلاستیک خریدار انواع ضایعات پلاستیک در محل شماست. شما میتوانید با تیم ما در ارتباط باشید تا با مشاوره ی رایگان خرید و فروش خود را انجام دهید.

مشاهده لیست قیمت ضایعات پلاستیک

مشاهده لیست قیمت گرانول پلاستیک

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید