پلاستیک وبلاگ گارانتی پلاستیک

کاربرد پلاستیک در صنعت ساختمان سازی

فروش ویژه گرانول پلاستیک

کاربرد پلاستیک در صنعت ساختمان سازی

پلاستیک در چند دهه اخیر به جز جدانشدنی زندگی ما انسان ها تبدیل شده است و در بیشتر صنایع کاربرد دارد. فقط کافیست نگاهی به اطراف خود بیندازیم تا به اهمیت پلاستیک در زندگی روزمره خود پی ببریم. پلاستیک به دلیل مقاوم بالا نسبت به فشار و حرارت و پوسیدگی کاربرد فراوانی در صنایع مختلف پیدا کرده است.

یکی از صنایعی که از پلاستیک را جایگزین مواد اولیه خود کرده است صنعت ساختمان سازی می باشد. از کاربرد های پلاستیک در صنعت ساختمان سازی میتوان به پروفیل درب و پنجره، چسب درزگیر ها، عایق حرارتی، لوله های انتقال آب و فاضلاب و عایق های حرارتی و رطوبتی اشاره کرد.

کاربرد پلاستیک در صنعت ساختمان
کاربرد پلاستیک در صنعت ساختمان

استفاده از پلاستیک در صنعت ساختمان سازی چه مزیت هایی دارد؟

1- حفظ منابع طبیعی

جمعیت انسان ها روز به روز در حال افزایش است و تامین مسکن برای این جمعیت یکی از چالش های اصلی قرن اخیر می باشد. ساخت مسکن در این سطح منابع و انرژی فراوانی نیاز دارد و اگر قرار بر این باشد که فقط از منابع طبیعی استفاده شود تمام انرژی و منابع طبیعی زمین تمام خواهد شد. درنتیجه مهم ترین دلیل استفاده از پلاستیک در صنعت ساختمان سازی این است که استفاده از پلاستیک باعث می شود منابع طبیعی زمین به هدر نروند.

2- مقاومت در برابر حرارت و آتش

یکی از مهم ترین کاربرد های پلاستیک در صنعت ساختمان سازی ساخت دستگاه های اعلام حریق است. پی وی سی (PVC) نوعی از پلاستیک است که مقاومت بسیار بالای در برابر حرارت و آتش سوزی دارد. از این رو در صنعت ساختمان از پی وی سی برای ساخت این دستگاه ها استفاده می شود.

3- عایق بودن در برابر سرما و گرما و صدا

چیزی حدود نیمی از مصرف انرژی های طبیعی و تولید گاز های گلخانه ای در کره زمین مربوط به بخش سرمایش و گرمایش در صنعت ساختمان سازی می باشد. علاوه بر این عایق بودن پلاستیک در برابر صوت نیز باعث می شود که از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود و آلودگی صوتی نیز کاهش یابد.

4- بازیافت پذیر بودن پلاستیک ها

یکی دیگر از دلایل محبوبیت پلاستیک در صنعت ساختمان سازی ویژگی بازیافت پذیری آن است. البته ناگفته نماند که همه ی پلاستیک ها هم بازیافت پذیر نیستند. در برخی صنایع برای بالا بردن مقاومت پلاستیک در برابر آتش سوزی یا افزایش انعطاف پذیری آن موادی به پلاستیک اضافه می کنند که خاصیت بازیافت پذیری آن را از بین می برد. در این صورت پلاستیک ها می توانند یک تهدید جدی برای محیط زیست محسوب شوند.

5- کم بودن وزن پلاستیک ها

پلاستیک ها بسیار سبک وزن هستند. همین ویژگی باعث می شود که حمل و نقل آن ها در مقایسه با مواد چوبی و فلزی راحت تر و کم هزینه تر باشد و دیگر نیازی به استفاده از وسایل حمل و نقل بزرگ مانند جرثقیل ها نباشد. علاوه بر این سبکی پلاستیک ها نصب و مونتاژ آن ها را هم بسیار راحت تر می کند. از دیگر مزایای قطعات پلاستیکی میتوان به قابلیت شکل پذیری بالای آن ها در مقایسه با قطعات چوبی و فلزی اشاره کرد.

6- مقرون به صرفه بودن

پلاستیک ها به دلیل دوام بالا طول عمر زیادی دارند. برای مثال پلاستیک استفاده شده در اتصالات لوله کشی و فریم پنجره ها طول عمری بیش از 50 سال دارد. پلاستیک ها در برابر خراشیدگی، فشار و حرارت بسیار مقاوم هستند. این ویژگی ها باعث می شوند که پلاستیک به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز داشته باشد. همه این ها در نهایت باعث می شوند که استفاده از پلاستیک در صنعت ساختمان سازی بسیار مقرون به صرفه باشد و هزینه تمام شده هم برای سازنده و هم برای مصرف کننده کمتر باشد.

گارانتی پلاستیک خریدار ضایعات پلاستیک شما

  • گارانتی پلاستیک هم به سهم خود در اینستاگرام و سایت خود اعلام میکند برای تشویق همه برای جداسازی ضایعات خود با بهترین قیمت ها ضایعات شما را همراهی می کند.
  • ضایعات پلاستیک تفکیک شده و خانگی شما را با قیمت های مناسب در محل شما خریداری میکند.

کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت، با تیم ما در ارتباط باشید.

خریداران گرانول پلاستیک میتوانید برای اطلاع از قیمت های انواع گرانول پلاستیک به منوی قیمت گرانول پلاستیک مراجعه کنید.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید