پلاستیک ضایعات پلاستیک گرانول پلاستیک وبلاگ گارانتی پلاستیک

گرانول نایلون

گرانول نایلون

فروش ویژه گرانول پلاستیک

گرانول نایلون چیست؟

به شکل زیر دقت کنید. به این گلوله های پلاستیکی گرانول نایلون می گویند. گرانول نایلون از مواد اولیه پتروشیمی به دست می آید و از آن به عنوان مواد اولیه در ساخت پلاستیک استفاده می شود. گرانول ها انواع مختلفی دارند که در ادامه مقاله به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

اگر مواد گرانولی به طور مستقیم از مواد پتروشیمی ساخته شده باشد به آن گرانول نو می گویند. این نوع از گرانول با کیفیت ترین نوع گرانول می باشد و خریدار این نوع از گرانول نیز عموما کارخانه های تولید پلاستیک می باشند. اما در صورتی که گرانول ها حاصل بازیافت مواد دیگر باشند کیفیت آن ها پایین تر خواهد بود. در واقع خاصیت گرانولی این مواد با هر بار بازیافت کمتر می شود.

گرانول پلاستیکی چگونه تولید می شود؟

گرانول توسط دستگاهی به اسم دستگاه گرانول ساز تولید می شود. روش کار این دستگاه به این شکل است که ضایعات پلاستیکی مانند ظروف و بسته بندی های پلاستیکی، دمپایی های پلاستیکی و … را دریافت کرده و آن ها را به گلوله های گرانولی تبدیل می کند. علت گلوله ای بودن شکل گرانول ها هم این است که می شود با آن انواع مشتقات پلاستیکی را تولید کرد.

در تولید بسیاری از محصولات مانند کیسه زباله نیازی نیست که از مواد اولیه درجه یک استفاده شود. از این رو بسیاری از تولید کنندگان ترجیح می دهند که از گرانول به عنوان مواد اولیه استفاده کنند. بدین ترتیب هم هزینه تمام شده محصول برای آن ها کمتر تمام می شود و هم می توانند قدمی در جهت حفظ محیط زیست بردارند.

کاربرد گرانول

گرانول به ویژه گرانول نایلون کاربرد های فراوانی در صنعت دارد. همان طور که در بالا اشاره کردیم یکی از اصلی ترین کاربرد های گرانول به عنوان مواد اولیه در صنعت پلاستیک سازی است. اما کاربرد گرانول فقط به صنعت پلاستیک سازی ختم نمی شود. گرانول در صنعت ساختمان سازی نیزکاربرد های فراوانی دارد. برای مثال از گرانول برای ساخت پروفیل در و پنجره استفاده می شود زیرا گرانول در مقابل حرارت و فشار مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. همچنین در ساخت کف پوش نیز از گرانول استفاده می شود. زیرا استفاده از گرانول در کف پوش ها نیز استحکام آن ها را بالا می برد.

حتما بخوانید : کاربرد های پلاستیک در صنعت ساختمان سازی

شاید برایتان جالب باشد بدانید که گرانول حتی در صنعت برق هم کاربرد دارد. استفاده از گرانول برای ساخت روکش های برق می تواند هزینه ها را تا حد قابل توجه ای کاهش دهد. برای ساخت روکش کابل های برق ضخیم لازم است که حتما از پلاستیک استاندارد و امن استفاده شود. از این رو در ساخت این محصول از گرانول درجه یک استفاده می شود.

همچنین در صنعت راه و ساختمان نیز از گرانول برای تولید بتن و آسفالت استفاده می شود. اضافه کردن گرانول به این مواد استحکام و مقاومت آن ها را بالا می برد. برای این مصالح نیز لازم است که از گرانول های با کیفیت استفاده شود.

مزایای استفاده از گرانول در صنعت

همان طور که می دانید گرانول از مواد پلاستیکی ساخته می شود. با تبدیل ضایعات پلاستیکی در طبیعت به گرانول و استفاده مجدد از آن در صنعت کمک بزرگی به طبیعت کرده ایم. زیرا با این کار آلودگی های زیست محیطی را تا حد زیادی کاهش می دهیم. همچنین وارد شدن دوباره گرانول به چرخه تولید موجب تعدیل هزینه های تولید می شود. و این یعنی یک بازی دو سر برد هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده!

گارانتی پلاستیک یکی از کارخانه های بازیافت مواد پلاستیکی امروزی است که از سال 97 شروع به کار کرده و همیشه در حال اطلاع رسانی از طریق سایت و اینستاگرام خود در مورد خطرات زیاده روی در استفاده از مواد پلاستیکی است.

از طرف دیگر مجموعه ما در تلاش است تا با خرید تمامی ضایعات پلاستیک تفکیک شده و درهم شما با قیمت های استثنایی سهم کوچکی در کاهش تولید پلاستیک و نجات محیط زیست داشته باشد.

همچنین برای اطلاع از تعرفه های خرید و فروش گرانول نایلون می توانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان تیم گارانتی پلاستیک در ارتباط باشید.

4253 851 991 98+

‎+98 26 4538 3093

‎+98 26 4538 3087

+98 26 4538 3092

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید