پودر پودر جاذب گارانتی پلاستیک وبلاگ گارانتی پلاستیک

سوپر جاذب چیست و چه کاربردی دارد؟

پودر جاذب

فروش ویژه گرانول پلاستیک

در جواب سوال ” سوپر جاذب چیست ” می توانیم به طور خلاصه بگوییم سوپر جاذب ها نوعی پلیمر هستند که می توانند تا چند صد برابر وزن خود آب جذب کنند.

سوپر جاذب ها که به آن ها به اختصار SAP هم می گویند از نظر ظاهری موادی خشک و شبیه به شکر هستند. این پلیمر ها می توانند مقادیر زیادی آب و یا دیگر محلول های بر پایه آب را جذب کرده و در خود نگهداری کنند. به همین دلیل به این نوع پلیمر ها اصطلاحا پلیمر های آب دوست می گویند.

سوپر جاذب چیست

Super Absurbent Polymer

کاربرد سوپر جاذب در صنعت کشاورزی چیست ؟

با توجه به قابلیت جذب مایعات سوپر جاذب ها، بی شک صنعت کشاورزی بزرگترین طرفدار این محصول است. ایران کشور خشک و کم آبیست و حدود ۹۰ درصد از همین منابع آبی محدود هم در صنعت کشاورزی استفاده می شود. نکته نگران کننده ماجرا هم این است که بیش از نیمی از آب مصرفی به دلیل روش های نادرست آبیاری به هدر می رود. از این رو کارشناسان کشاورزی از مدت ها پیش به دنبال راهی بوده اند که بتوانند از همین منابع آبی موجود استفاده کرده و از به هدر رفتن منابع آبی جلوگیری کنند. پودر جاذب یا همان سوپر جاذب ها هم قابلیت جذب آب بالایی دارند و هم خاک را اصلاح می کنند. از این رو بهترین راهکار برای استفاده بهینه از منابع آبی هستند.

یکی از فاکتور های تعیین کننده قیمت محصولات کشاورزی میزان اب مصرفی آن هاست. همان طور که گفتیم استفاده از پودر جاذب در صنعت کشاورزی مانع به هدر رفتن آب مصرفی می شود. درنتیجه با کاهش مصرف آب هم در منابع طبیعی صرفه جویی می شود و هم قیمت محصولات کشاورزی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

ساختار سوپر جاذب

سوپر جاذب دارای یک شبکه سه بعدی می باشد که می تواند مقادیر بسیار زیادی از آب را در خود نگه دارد. سوپر جاذب ۴ دانه بندی مختلف دارد  که بر اساس نوع خاک و شرایط اقلیمی محیط یکی از این ۴ نوع انتخاب و استفاده می شود.

ساختار سوپر جاذب به گونه ایست که می تواند آب را تا چندین سال مانند یک مخزن در خود نگه دارد و در هنگام نیاز گیاه، آب را در اختیارش قرار دهد.

سوپر جاذب ها کاملا غیر سمی هستند و هیچ مشکلی برای سلامتی انسان و محیط زیست ایجاد نمی کنند. در واقع این پلیمر ها پس از مدتی به آرامی تجزیه شده و به دی اکسید کربن، آب و ترکیبات نیتروژن دار غیر سمی تبدیل می شوند.

چرا باید از سوپر جاذب ها در کشاورزی استفاده کنیم؟

همان طور که گفتیم سوپر جاذب نوعی پلیمر آبدوست است که آب را جذب کرده و در خود نگهداری می کند. سپس این آب را در چند مرحله به ریشه ها انتقال میدهد. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از سوپر جاذب در کشاورزی اشاره میکنیم.

  • هزینه های آبیاری را کاهش می دهد.
  • تلفات نهال کاری را کاهش می دهد.
  • از فرسایش خاک جلوگیری می کند.
  • تاثیر کودها و افت کش ها را افزایش می دهد.
  • امکان کشت در مناطق خشک و شیبدار را فراهم می کند.
  • مصرف آب را کاهش می دهد.
  • پوسته خاک را مرطوب نگه میدارد.
  • فعالیت و تکثیر قارچ های میکوریزا را افزایش می دهد.

کاربرد پودر جاذب

۱- کاربرد پودر جادب در نهالکاری

نحوه استفاده از سوپر جاذب بسیار ساده است. برای استفاده از فواید سوپر جاذب فقط کافیست قبل از کشت نهال مقداری از آن را با خاکی که نهال قرار است در آن کاشته شود ترکیب کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه نهال را طوری در خاک قرار دهید که ریشه آن کاملا نزدیک به پودر جاذب باشد.

۲- کاربرد پودر جاذب در انتقال نهال

برای این که هنگام انتقال نهال، ریشه رطوبت لازم را داشته باشد باید ریشه نهال را به ژل سوپر جاذب آب آغشته کنید. بعد از این این مرحله نهال را با ۳۰گرم پودر جاذب خشک در خاک بکارید.

۳- کاربرد پودر سوپر جاذب در کاشت گیاهان زینتی

کشت گیاهان زینتی در منزل هیچ وقت تا این حد آسان نبوده است. برای کاشتن گیاهان زینتی مانند گل رز و غیره ۲۰ الی ۳۰ گرم پودر سوپر جاذب را با خاک گیاه مخلوط کنید. بعد از این این مرحله گیاه را در خاک بکارید و آن را آبیاری کنید.

نکته : فاصله بین نوبت های آبیاری را بلافاصله بعد از استفاده از سوپر جاذب قطع نکنید. بلکه تا ۳ نوبت آبیاری به شکل معمول انجام گیرد و پس از آن فاصله بین نوبت های آبیاری را به مرور افزایش دهید.

گارانتی پلاستیک یکی از کارخانه های بازیافت مواد پلاستیکی امروزی است که از سال 97 شروع به کار کرده و همیشه در حال اطلاع رسانی از طریق سایت و اینستاگرام خود در مورد خطرات زیاده روی در استفاده از مواد پلاستیکی است.

از طرف دیگر مجموعه ما در تلاش است تا با خرید تمامی ضایعات پلاستیک تفکیک شده و درهم شما با قیمت های استثنایی سهم کوچکی در کاهش تولید پلاستیک و نجات محیط زیست داشته باشد.

همچنین برای اطلاع از تعرفه های خرید و فروش سوپر جاذب می توانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان تیم گارانتی پلاستیک در ارتباط باشید.

4253 851 991 98+

‎+98 26 4538 3093

‎+98 26 4538 3087

+98 26 4538 3092

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید