ضایعات پلاستیک قیمت ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک وبلاگ گارانتی پلاستیک

اهمیت بازیافت ضایعات پلاستیک

اهمیت بازیافت ضایعات پلاستیک

فروش ویژه گرانول پلاستیک

اهمیت بازیافت ضایعات پلاستیک

هر روزه مقدار زیادی ضایعات پلاستیک در سرتاسر کشور تولید میشود. از آن جایی که مواد پلاستیکی از مشتقات مواد نفتی ساخته می‌شوند تجزیه آن ها در طبیعت چند صد سال زمان می برد. درنتیجه در صورتی که روشی برای از بین بردن و یا استفاده مجدد از آنها وجود نداشته باشد، تا چند سال آینده زندگی انسان و سایر جانداران را نابود خواهد کرد.

امروزه پلاستیک ها در صنایع بسیاری کاربرد دارند. از این صنایع می توان به صنعت خودروسازی ، صنعت ماشین ، صنعت بسته بندی و … اشاره کرد.

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید می توانید پلاستیک را به شکل های مختلفی در اطراف خود ببینید. از قاب موبایل گرفته تا بسته بندی مواد غذایی و ظروف نگهدارنده، همه این ها از پلاستیک ساخته شده اند. متاسفانه بسیاری از این کالا ها عمر زیادی ندارند و پس از مدتی دور انداخته می شوند.

اهمیت بازیافت ضایعات پلاستیک

همان طور که گفتیم پلاستیک ها راه خود را به زندگی روزمره ما باز کرده اند و آن ها را همه جا می توان دید. برای مثال لیوان های یکبار مصرف یا بطری های نوشابه را در نظر بگیرید. این کالا ها بعد از تنها یک بار استفاده به مواد دور ریختنی تبدیل می شوند که تا بیش از صد سال به طور دست نخورده در طبیعت باقی می مانند. با این وضع حدس می زنید که در سراسر جهان سالانه چند تن پلاستیک پت تولید می شود؟ جواب درست ۳۵۰ میلیون تن است!

با یک حساب سر انگشتی می توان فهمید که بازیافت پلاستیک تا چه حد می تواند در رفع معضل تولید زباله های پلاستیکی موثر باشد. همچنین همانطور که گفتیم پلاستیک از مواد نفتی ساخته میشود. درنتیجه برای تولید مواد پلاستیکی نیاز به برداشت مقادیر بسیار زیادی از منابع طبیعی است، اما استفاده مجدد از پلاستیک این مشکل را کاهش می دهد و از هدر رفتن منابع طبیعی کشور عزیزمان ایران جلوگیری می کند.

به طور کلی بازیاف پلاستیک از چند جهت اهمیت دارد

1-  از محیط زیست و جانداران آن محافظت می کند.

2-  قیمت محصولات پلاستیکی را کاهش می دهد.

3-  از هدر رفتن منابع نفتی طبیعی جلوگیری می کند.

4-  انتشار گاز کربن دی اکسید و سایر گاز های گلخانه ای را کاهش می دهد.

5-  فضای موجود برای دفن زباله های دیگر را افزایش می دهد.

البته علاوه بر فواید گفته شده دلیل دیگری هم برای بازیافت ضایعات پلاستیکی وجود دارد. آن هم صرفه اقتصادی بالای این کار است. در واقع تاثیر اقتصادی بازیافت زباله های پلاستیکی دو برابر بیشتر از دفن آن ها است.

گارانتی پلاستیک به عنوان تیمی که حامی محیط زیست است به خوبی از اهمیت بازیافت ضایعات پلاستیکی آگاه است و تمامی تلاش خود را در عرصه ی بازیافت می کند.
شما نیز می توانید برای فروش ضایعات پلاستیک جمع آوری کرده خود با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

4253 851 991 98+
‎+98 26 4538 3093
‎+98 26 4538 3087

همچنین برای اطلاع از قیمت های خرید و فروش گرانول به لینک زیر مراجعه کنید.

لیست قیمت گرانول پلی اتیلن و پلی پروپیلن

اهمیت بازیافت ضایعات پلاستیک
اهمیت بازیافت ضایعات پلاستیک

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید