بازیافت پلاستیک پلاستیک ضایعات پلاستیک وبلاگ گارانتی پلاستیک

پلاستیک پت چیست ؟

فروش ویژه گرانول پلاستیک

پلی اتیلن ترفتالات یا پت (PET) نوعی پلیمر است. از از این پلیمر در ساخت انواع الیاف پلی استر استفاده می شود. البته این پلیمر در ایران بیشتر در ساخت بطری های آشامیدنی کاربرد دارد. بطری های ساخته شده از پلاستیک پت مقاومت بالایی در برابر فشار ، حرارت و نفوذ گاز ها از خود نشان می دهند. همچنین این بطری ها نسبت به بطری های فلزی و شیشه ای به مراتب ارزان تر و سبک تر هستند. از این رو کاربرد بالای آن ها در صنعت بسیار معقول به نظر می رسد.

اما نکته منفی ماجرا این است که با تولید بالای پلاستیک پت ، زباله های پلاستیکی شهری هم افزایش یافت. تجزیه این پلاستیک ها در طبیهت چند صد سال زمان لازم دارد. بنابراین بازیافت پت و وارد کردن دوباره پلاستیک پت به چرخه تولید بسیار حیاتی است.

PET چه خواصی دارد؟

پت نوعی پلیمر است که تحت حرارت بالای ۷۲ درجه سلسیوس تغییر شکل می دهد و از حالت شیشه ای و سخت به حالت انعطاف پذیر و الاستیکی تغییر پیدا می کند. پت خواص فیزیکی و شیمیایی ویژه ای دارد. برای مثال این پلاستیک شفافیت و استحکام بالایی دارد و بسیار سبک است.

همچنین پت از نطر بیولوژیکی کاملا خنثی می باشد. یعنی هیچ نگرانی ای از بابت سمیت آن وجود ندارد و درصورت لمس و یا بلعیده شدن خطری انسان را تهدید نمی کند. از این رو می توان از پلاستیک پت در ساخت بسته بندی های مواد غذایی مانند بطری های نوشیدنی استفاده کرد.

مزایا و معایب پلاستیک پت (Pet)

پلاستیک های پت به صورت ذاتی خواص پلاستیک های زیست تخریب پذیر را دارا هستند. درصورتیکه ضایعات پت در زیر خاک دفن شود، بعد از ۲ سال تا ۳۰ درصد آن تجزیه می شود. اما مشکل اینجاست که ضایعات پلاستیک پت نسبت به سایر ضایعات حجم بسیار بالایی اشغال می کنند. به طوریکه با اینکه تنها ۷ درصد ضایعات کل را تشکیل می دهند اما بیش از ۳۰ درصد خجم کل ضایعات مربوط به ضایعات پلاستیک پت است.

بگذارید برای روشن تر شدن موضوع مثالی مطرح کنیم. هر متر مکعب فضای دفن زباله به طور معمول چیزی حدود ۸۰۰ کیلوگرم زباله را در خود جای می دهد. در صورتی که یک متر مکعب فضای دفنی فقط ۳۵ کیلوگرم بطری خالی را در بر می گیرد. بنابراین با توجه به موارد گفته شده از آن جایی که با محدودیت فضای دفن زباله رو به رو هستیم بازیافت ضایعات پت و ورود دوباره آن به چرخه تولید بهترین راه حل ممکن می باشد.

گارانتی پلاستیک خریدار پلاستیک پت

گارانتی پلاستیک به عنوان تیمی که حامی محیط زیست است به خوبی از اهمیت بازیافت ضایعات پلاستیکی آگاه است و تمامی تلاش خود را در عرصه ی بازیافت می کند.
شما نیز می توانید برای فروش ضایعات پلاستیک جمع آوری کرده خود با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

4253 851 991 98+
‎+98 26 4538 3093
‎+98 26 4538 3087

همچنین برای اطلاع از قیمت های خرید و فروش گرانول به لینک زیر مراجعه کنید.

لیست قیمت گرانول پلی اتیلن و پلی پروپیلن

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید