EVA

اتیلن وینیل استات EVA از وضوح و براقیت خوبی برخوردار است ، مقاومت در برابر دمای کم ، مقاومت در برابر چسب ضد آب و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد.

اتیلن وینیل استات EVA

عبارات مرتبط :  پلی اتیلن وینیل استات ، کوپلیمر EVA
دسته بندی : پلیمرها

توضیح :

EVA  که همچنین به عنوان پلی اتیلن وینیل استات (PEVA) شناخته می شود از پلاستیک های گروه 7 می باشد ، کوپلیمر اتیلن و وینیل استات است. درصد وزن وینیل استات معمولاً بین 10 تا 40 درصد متغیر است ، باقیمانده آن اتیلن است.

به طور کلی ، سه نوع مختلف کوپلیمر EVA وجود دارد که در محتوای وینیل استات (VA) و نحوه استفاده مواد متفاوت است.

کوپلیمر EVA که بر اساس نسبت کمی از VA (تقریباً تا 4٪) ساخته شده است ممکن است به عنوان پلی اتیلن اصلاح شده وینیل استات گفته شود.

این یک کوپلیمر است و به عنوان یک ماده گرمانرم پلاستیک – دقیقاً مانند پلی اتیلن با چگالی کم،  پردازش می شود.

برخی از خواص پلی اتیلن با چگالی کم اما افزایش براق (مفید برای فیلم) ، نرمی و انعطاف پذیری آن است. این ماده معمولاً غیر سمی تلقی می شود.

کوپلیمر EVA که مبتنی بر نسبت متوسطی از VA (تقریباً 4 تا 30٪) است به عنوان کوپلیمر استیل اتیلن وینیل استات ترموپلاستیک گفته می شود و یک ماده الاستومر گرمانرم است. این ماده آتشفشانی نشده است ، اما دارای برخی از خواص یک لاستیک یا پلی وینیل کلرید پلاستیکی بخصوص در انتهای بالاتر از محدوده است. هر دو ماده EVA پر و پر نشده دارای خواص درجه حرارت پایین و سخت هستند. از مواد با تقریبا 11٪ VA به عنوان چسب ذوب داغ استفاده می شود.

 

کوپلیمر EVA که مبتنی بر درصد بالایی از VA (بیشتر از 60٪) است ، به لاستیک استیلن وینیل استات گفته می شود.

EVA پلیمر الاستومری است که در نرمی و انعطاف پذیری موادی تولید می کند که مانند لاستیک هستند. این ماده از وضوح و براقیت خوبی برخوردار است ، مقاومت در برابر دمای کم ، مقاومت در برابر استرس ، مقاومت در برابر چسب ضد آب و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد.

EVA بوی مشخصی مانند سرکه دارد و در بسیاری از کاربردهای الکتریکی با محصولات لاستیکی و وینیل پلیمر رقابت دارد.

ماده‌ای بسیار الاستیک است که همانند سایر ترموپلاستیک‌ها (گرمانرم‌ها) می‌تواند فرآینددهی شود. این ماده چقرمگی در دمای پایین، مقاومت به تنش ترک و تابش فرابنفش دارد.

اتیلن وینیل استات EVA از وضوح و براقیت خوبی برخوردار است ، مقاومت در برابر دمای کم ، مقاومت در برابر استرس ، مقاومت در برابر چسب ضد آب و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید