اخبار پلاستیک گارانتی پلاستیک

بکارگیری سیستم پردازش و مدیریت پسماند جهت بازیافت ضایعات پلاستیک در جزیره هرمز ها اغاز شد

مشاور مدیریت پسماند هرمز از ساماندهی پسماندها در جزیره هرمز با بکارگیری سیستم پردازش خبر داد.

فروش ویژه گرانول پلاستیک

ساماندهی پسماند و ضایعات پلاستیک با بکارگیری سیستم پردازش در جزیره هرمز آغاز شد.

محمد مینوسپهر در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: با پیگیری شهرداری و شورای اسلامی شهر هرمز و حمایت مالی بنیاد برکت، دستگاه‌های موردنیاز کارگاه پردازش پسماند های قابل بازیافت جزیره هرمز شامل آسیاب و پرس ضایعات پلاستیک با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان ساخته و تحویل شهرداری شد.

مشاور مدیریت پسماند هرمز اظهار داشت: زیرسازی محل احداث کارگاه بازیافت در سال گذشته انجام شده و هم اکنون شهرداری می‌بایست نسبت به اجرای فونداسیون و نصب سوله اقدام نماید تا با راه‌اندازی دستگاه‌های خریداری شده، ضمن ایجاد اشتغال و درآمدزایی پایدار شهرداری، پسماندها به خارج از جزیره انتقال و دفن پسماند در زمین‌های با ارزش هرمز به حداقل ممکن کاهش یابد.

مینوسپهر گفت: درخواست تأمین برق موردنیاز کارگاه بازیافت ضایعات پلاستیک به اداره برق هرمز در سال ۹۷ ارائه و پیگیری‌های لازم انجام شده که با همکاری مسئولین برق سریع‌تر اجرایی می‌شود.

همچنین در راستای فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت شهروندان و گردشگران جهت کاهش تولید پسماند، در سال گذشته مکاتبات لازم با فرمانداری بندرعباس و اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شهید حقانی در خصوص پخش کلیپ کوتاه هرمز بدون زباله در شناورهای مسافربری و چاپ پیام‌های آموزشی بر روی بلیط مسافران انجام شده که منتظر اقدام عملی از سوی آن‌ها هستیم.

مشاور مدیریت پسماند هرمز یکی از مشکلات جزیره را زباله‌گردها و کارگاه‌های غیرمجاز بازیافت ضایعات پلاستیک دانست

وی اشاره کرد : علاوه بر فعالیت به صورت غیربهداشتی و انتقال بیماری، مبادرت به خرید هرگونه ضایعات می‌کنند و باعث آسیب به اموال عمومی از جمله سرقت تجهیزات سرویس‌های بهداشتی و کانکس بازیافت شده‌اندو از محیط‌زیست هرمز، شبکه بهداشت و درمان و مراجع قضائی درخواست کرد طبق قانون مدیریت پسماندها نسبت به تعطیلی و جلوگیری از فعالیت آن‌ها اقدام کنند.

مینوسپهر بیان کرد: از زمان شروع طرح در آذرماه سال ۹۷ تا به امروز، جمعاً یک میلیارد تومان اعتبار صرف بهبود و ارتقا سیستم مدیریت پسماند هرمز گشته است و با توجه به اینکه تا پیش از اجرای طرح، پسماندهای جزیره توسط تراکتور جمع‌آوری و تفکیک پسماندها صورت نمی‌گرفت و تمامی زباله‌ها در محل دفن سوزانده می‌شدند،

برای رفع این مشکلات تا به حال یک دستگاه وانت کمپرسی مختص جمع‌آوری پسماندهای قابل بازیافت، یک کانکس ایستگاه بازیافت ،۱۰ عدد مخزن دوقلو تفکیک پسماند خیابانی، ۵۰ عدد مخزن بازیافت ادارات، مؤسسات آموزشی و اماکن گردشگری، ۱۰۰۰ عدد سطل بازیافت واحدهای مسکونی و ۶۰ عدد مخزن گالوانیزه خریداری و بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: همچنین بازسازی دو دستگاه بنز و خاور کمپرسی از کار افتاده و تبدیل آن‌ها به ماشین پرس جمع‌آوری زباله‌های غیرقابل بازیافت انجام شده و بازسازی یک دستگاه وانت کمپرسی فضای سبز در حال انجام است.

آموزش کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدأ به دانش‌آموزان، گردشگران و شهروندان به همراه توزیع بروشور و کتابچه آموزشی و کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین پلاستیک، ساخت فیلم کوتاه هرمز بدون زباله، المان بازیافت و نقاشی و زیباسازی شهر از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت است.

مشاور مدیریت پسماند هرمز در پایان ضمن تقدیر و تشکر از توجه مدیران بنیاد برکت به مسائل زیست‌محیطی، خواستار تأمین اعتبار جهت تکمیل طرح پسماند هرمز به ویژه احداث سلول دفن بهداشتی پسماندهای غیرقابل بازیافت شد.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید