اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

تولید سریع و ارزان فیبر نوری

تولید سریع و ارزان فیبر نوری

فروش ویژه گرانول پلاستیک

به گزارش ایرنا: محققان دانشگاه کمپیناس واقع در برزیل راهکار جدید را برای تولید سریع و ارزان فیبر نوری ارائه کردند که امکان تولید این فیبرها را در کمتر از یک ساعت و با هزینه ۱۰۰ برابر کمتر از روش‌های کنونی در اختیار می‌گذارد.

تولید سریع و ارزان فیبر نوری
تولید سریع و ارزان فیبر نوری

به گزارش روز سه‌شنبه سایت خبری تلگراف، در این تکنیک جدید، گوی‌هایی از جنس پلیمر ترموپلاستیک شفاف درون یک دستگاه اکسترودر رشته‌ای پلاستیک قرار می‌گیرند.
دستگاه اکسترودر ابزاری است که مواد اولیه را گرم کرده و به صورت مذاب در می‌آورد و با استفاده از مجموعه‌ای از سیلندرها و قالب‌ها، مواد اولیه را به شکل دلخواه در می‌آورد.

این دستگاه گوی‌ها را ذوب کرده و آن‌ها را به صورت رشته‌هایی به درون یک نازل سفارشی از جنس تیتانیوم هدایت می‌کند. بسته به ساختار مورد استفاده، رشته‌های فیبرنوری تولید شده از این طریق ممکن است به صورت یکپارچه بوده یا دارای چندین کانال هوا باشند که نوع دوم با عنوان فیبرنوری دارای میکروساختار یا MOF شناخته می‌شود.
رشته‌های فیبرنوری، در جریان تولید با استفاده از مجموعه‌ای از غلطک‌ها، نورد می‌شوند تا ساختار فیبر بدون تغییر خشک و سرد شود.

این فرآیند در مقایسه با روش‌های فعلی بسیار سریع‌تر است و هزینه بسیار کمتری دارد. همچنین تجهیزات مورد استفاده در آن کوچکتر از فناوری‌های فعلی هستند و تنها عامل محدودکننده طول فیبرهای نوری، تعدادگوی‌های پلیمری است که به عنوان مواد اولیه درون دستگاه اکسترودر قرار می‌گیرند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید