پلاستیک وبلاگ گارانتی پلاستیک

چگونه پلاستیک را ذوب کنیم ؟

فروش ویژه گرانول پلاستیک

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که چگونه پلاستیک را ذوب کنیم ، در جای درستی قرار دارید. در این مقاله ما به بررسی روش های ذوب پلاستیک خواهیم پرداخت. در پایان این مقاله به راحتی خواهید توانست برخی پلاستیک ها را در خانه ذوب کنید.

چگونه پلاستیک را ذوب کنیم ؟

قبل از هرچیزی باید بدانید که هر پلاستیکی قابلیت ذوب شدن ندارد. بنابراین قبل از شروع به کار یک نمونه کوچک از قطعه پلاستیکی انتخابی خود را تست کنید. قطعه نمونه را با یک موچین نگه دارید و آن را در معرض حرارت ( برای مثال شعله گاز) قرار دهید. اگر پلاستیک شما بعد از حرارت دیدن شروع به ذوب شدن کرد پس شما پلاستیک مناسبی را انتخاب کرده اید. اما اگر پلاستیک مناسبی انتخاب نکرده باشید پلاستیک به جای ذوب شدن شروع به سوختن می کند.

پس از این که از انتخاب پلاستیک مناسب اطمینان حاصل کردید، پلاستیک را خرد کرده و در یک قوطی از جنس قلع بریزید. حال قوطی قلع را داخل یک ظرف بزرگتر ریخته و آن را با آب پر کنید. در این مرحله تنها کاری که باید بکنید این است که ظرف بزرگتر روی شعله گاز و یا آتش قرار دهید و منتظر شوید. پس از چند دقیقه قطعات پلاستیکی شما شروع به ذوب شدن می کنند.

البته روش بالا فقط برای ذوب کردن پلاستیک هایی که نقطه ذوب پایینی دارند مناسب است. اگر پلاستیکی انتخابی شما نقطه ذوب بالایی دارد باید از سشوار های صنعتی و اسلحه های جوشکاری برای ذوب آن استفاده کنید. البته از این ابزار ها معمولا برای جوش دادن قطعات پلاستیکی به یکدیگر و به جای چسب استفاده می شود. بدین ترتیب که لبه اتصال را کمی ذوب کرده و لبه ها بهم میچسبانند تا دوباره خنک شود.

برای اطلاع از دمای ذوب پلاستیک های مختلف به جدول زیر مراجعه کنید.

دمای ذوب انواع پلاستیک ها
دمای ذوب انواع پلاستیک ها

نکات ایمنی هنگام ذوب انواع پلاستیک

  • از انجام آزمایش های گفته شده در محیط سربسته بپرهیزید و درصورت امکان آزمایش ها را در بیرون از منزل انجام دهید.
  • برخی پلاستیک ها هنگام سوختن گازهای سمی از خود منتشر می کنند. بنابراین قبل از ذوب پلاستیک راجب سمی بودن یا نبودن بخارات آن تحقیق کنید.
  • برای جلوگیری از مسمویت از ماسک استفاده کنید.
  • از تماس پلاستیک ذوب شده با لباس و بدن خود خود داری کنید.

گارانتی پلاستیک خریدار ضایعات پلاستیک شما

گارانتی پلاستیک یکی از کارخانه های بازیافت مواد پلاستیکی امروزی است که از سال 97 شروع به کار کرده و همیشه در حال اطلاع رسانی از طریق سایت و اینستاگرام خود در مورد خطرات زیاده روی در استفاده از مواد پلاستیکی است.

از طرف دیگر مجموعه ما در تلاش است تا با خرید تمامی ضایعات پلاستیک تفکیک شده و درهم شما با قیمت های استثنایی سهم کوچکی در کاهش تولید پلاستیک و نجات محیط زیست داشته باشد.

همچنین برای اطلاع از تعرفه های خرید و فروش انواع ضایعات پلاستیک می توانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان تیم گارانتی پلاستیک در ارتباط باشید.

4253 851 991 98+

‎+98 26 4538 3093

‎+98 26 4538 3087

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید