اخبار پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

انسان‌ها تقریباً چند گرم پلاستیک در هر ماه می‌نوشند؟

ضایعات میکرو پلاستیک

فروش ویژه گرانول پلاستیک

استادیار دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه ایالتی واشنگتن گفت: ما تقریباً چند گرم ضایعات پلاستیک در هر ماه می‌نوشیم. این موضوعی نگران کننده است،

ضایعات میکرو پلاستیک گارانتی پلاستیک
ضایعات میکرو پلاستیک

صراط:

استفاده گسترده و رهاسازی ضایعات پلاستیک‌ها در طبیعت سبب نگرانی تمام افراد جهان شده است چرا که این کار تاثیر مخربی بر سلامت عمومی و محیط زیست دارد. در حالی میتوان با جمع آوری به موقع و بازیافت ضایعات پلاستیک  میتوان محصولات مفیدی مانند گرانول پلی اتیلن و پلی پروپیلن و … تولید کرد تحقیقات زیادی در مورد ضایعات پلاستیک‌های در مقیاس بزرگ و کوچک انجام شده است، اما سرنوشت ضایعات پلاستیک‌های نانو مقیاس تاکنون ناشناخته مانده است.  

به گزارش ایسنا پژوهشگران “دانشگاه ایالتی واشنگتن” (Washington State University) در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند که ذرات نانو تشکیل شده توسط متداول‌ترین ضایعات پلاستیک‌ها تمایل دارند از طریق منابع آب به درون منابع آب شیرین نفوذ کنند یا در فاضلاب مستقر شوند و در نهایت نیز سرنوشت آن‌ها یا نفود به منابع آب خواهد بود یا به گورستان ضایعات پلاستیک و به کود تبدیل شدن، ختم خواهد شد.

“ایندرانیل پادهری” (Indranil Chowdhury) استادیار دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه ایالتی واشنگتن گفت: ما تقریباً چند گرم از ضایعات پلاستیک در هر ماه می‌نوشیم. این موضوعی نگران کننده است، زیرا شما نمی‌دانید که بعد از ۲۰ سال چه اتفاقی خواهد افتاد.

دانشمندان طی مطالعه اخیرشان قصد داشتند دریابند چه اتفاقی برای پلاستیک‌های در مقیاس نانو که در حال ورود به محیط آبزیان هستند، رخ می‌دهد. آن‌ها به همین منظور سرنوشت نانوذرات پلی اتیلن و پلی استایرن که در تعداد زیادی از محصولات استفاده می‌شود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آن‌ها چگونگی رفتار ذرات پلاستیکی هنگامی که در مجاورت مواد شیمیایی مختلف اعم از آب شور تا آب حاوی مواد آلی هستند را مورد بررسی قرار دادند.

دانشمندان دریافتند که در حالی که اسیدیته آب تأثیر کمی بر روی آنچه در مورد پلاستیک نانو رخ می‌دهد، دارد، اما نمک و مواد آلی طبیعی نقش مهمی در تعیین نحوه جابجایی یا قرار گرفتن ضایعات پلاستیک‌ها ایفا می‌کنند. آنچه واضح است این مطلب است که ضایعات پلاستیک‌های ریز با تاثیرات مخربی که دارند در محیط زیست می‌مانند و این موضوع نیز با پیامد‌های منفی بهداشتی و زیست محیطی زیادی مرتبط است.

دانشمندان اکنون تمام تمرکز خود را برای توسعه روش‌هایی برای از بین بردن ضایعات پلاستیک از آب گذاشته‌اند. آن‌ها اخیراً برای انجام این کار کمک هزینه‌ای نیز از “مرکز تحقیقات آب ایالت واشنگتن” (State of Washington Water Research Center) دریافت کرده‌اند.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید