بازیافت پلاستیک پلاستیک گارانتی پلاستیک گرانول پلاستیک گرانول پلی اتیلن

گرانول پلی اتیلن سبک LDPE چیست ، خصوصیات شیمیایی و کاربرد آن

گارانتی پلاستیک تولید کننده گرانول پلی اتیلن از بازیافت ضایعات پلاستیک

فروش ویژه گرانول پلاستیک

گرانول پلاستیک پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) نوعی از ترموپلاستیک ها است که از اتیلن مونومر ساخته شده و قابلیت بازیافت آسان و دارای کاربرد فراوان می باشد.

این دسته از پلیمرها اولین گرید و درجه از پلی اتیلن ها بود که در سال 1933 توسط صنایع شیمیایی امپریال (ICI) با استفاده از یک فرآیند فشار بالا از طریق پلیمریزاسیون رادیکال آزاد تولید شد که در تولید و ساخت امروزه آن نیز از همین روش استفاده می کند.

گارانتی پلاستیک تولید کننده گرانول پلی اتیلن سبک از ضایعات پلاستیک بازیافتی با کیفیت و درجه 1

 

سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا موسوم به ( EPA ) تخمین می زند 5.7% ضایعات پلاستیک گرانول پلی اتیلن سبک LDPE  سراسر جهان در ایالات متحده بازیافت می شود.

با وجود رقابت  بین شرکت ها و کارخانجات تولید کننده گرانول پلاستیک و با به عرصه آمدن پلیمرهای مدرن ، این دسته از پلیمر ها همچنان یکی از گرید های مهم و پر مصرف  پلاستیک ها بشمار میروند. به گزارش ویکیپدیا در سال 2013 ، میزان مراودات و تجارت  این گرانول ها  در بازار جهانی به حجم حدود 33 میلیارد دلار آمریکا رسیده است.

خصوصیات شیمایی گرانول پلاستیک پلی اتیلن با چگالی کم :

گرانول  پلاستیک پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE ) با دامنه چگالی 0.917-0.930 گرم بر سانتی متر مکعب تعریف شده است. در دمای اتاق واکنشی  انجام نمیدهد ، اما در صورت تماس  توسط مواد اکسید کننده قوی ، و بعضی از حلالها باعث تورم می شود. تا 80 درجه سانتی گراد دارای مقاومت مداوم می باشد و همچنین  مدت زمان کوتاهی میتواند 90 درجه سانتی گراد ( 194 درجه فارنهایت ) را تحمل کند و ساختاری شفاف و بسیار انعطاف پذیر و یا مات و سفت و سختی دارد.

 این دسته از پلیمر ها دارای انشعاب بیشتر (در حدود 2٪ از اتم های کربن) نسبت به گرانول پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) است ، بنابراین نیروهای بین مولکولی آن (جاذبه دو قطبی ناشی از آنی-قطبی) ضعیف تر ، استحکام کششی آن کمتر و در نتیجه  مقاومت آن بالاتر است. همچنین به دلیل اینکه مولکولهای آن دارای  شاخه های جانبی کریستالی تر هستند ، چگالی آن ها کمتر است.

این محصولات پلاستیکی در معرض تابش نور خورشیدی دو گاز گلخانه ای ، متان و اتیلن تولید می کند. با توجه به خاصیت چگالی کم (انشعاب) دارد با گذشت زمان راحت تر تجزیه می شود.

حداکثر دما : 176 درجه فانهایت 80 درجه سانتی گراد

حداقل دما : منفی 58 درجه فارنهایت  منفی 50 درجه سانتی گراد

قابلیت اوتوکلاو : ندارد

نقطه ذوب : 248 درجه فارنهایت، 120 درجه سانتی گراد

توان کششی : 1700 psi

سختی : SD55

مقاومت در برابر UV : ضعیف

نیمه شفاف

انعطاف پذیری عالی

چگالی ویژه :0.92

مقاومت شیمیایی گرانول پلاستیک پلی اتیلن سبک :

مقاومت عالی ( بدون واکنش شیمیایی) در برابر رقیق و غلیظ اسیدها ، الکلها ، حلال های پایه و استرها

مقاومت خوب ( واکنش شیمیایی بسیار کم ) در برابر آلدهیدها ، کتونها و روغنهای گیاهی

مقاومت محدود ( واکنش شیمیایی زیاد و تجزیه پذیر ، فقط برای استفاده کوتاه مدت) در برابر هیدروکربن های آلیفاتیک و معطر ، روغن های معدنی و اکسید کننده ها

مقاومت بسیار ضعیف در برابر  هیدروکربن های هالوژنه شده  که برای استفاده آنها اصلا توصیه نمی شود.

کاربرد گرانول پلی اتیلن با چگالی کم:

از گرانول پلی اتیلن با چگالی کم LDPE به طور گسترده ای برای ساخت ظروف پلاستیکی مختلف ، بطری نوشیندنی و مایعات ،  بطری و ظروف مایعات شستشو  ، لوله ها ، قطعات پلاستیکی مورد استفاده در کامپیوتر ها  و تجهیزات آزمایشگاهی مختلف استفاده می شود. متداول ترین کاربرد آن در کیسه های نایلونی و پلاستیکی است.

سایر محصولات ساخته شده از آن عبارتند از:

سینی ها و ظروف پلاستیکی ، سطوح کاری مقاوم در برابر خوردگی ، قطعاتی که نیاز به جوشکاری و ماشین کاری دارند ، بسته های پلاستیکی

 بسیار مناسب جهت استفاده در قطعات پلاستیکی  که به انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارند ، قطعات بسیار نرم و قابل انعطاف مانند لپ تاپ

کارتن ها آب میوه و محصولات لبنی جهت بالا بردن مقاومت و عایق کاری بسته ها جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار

جهت بسته بندی قطعات سخت افزار رایانه ای  مانند هارد دیسک ها ، کارت های صفحه نمایش و درایوهای دیسک نوری

ما در گارانتی پلاستیک با ارائه خدمات و راهکارهای نوین و بکارگیری تکنولوژی روز جهانی و با خرید ضایعات پلاستیک با کیفیت و بازیافت آنها محصولاتی مناسب با نیاز مشتری هایمان تولید و به صنایع و واحد های تولیدی ارئه دهیم.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید