ضایعات پلاستیک قیمت ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک وبلاگ گارانتی پلاستیک

کارخانه بازیافت مواد پلاستیکی

کارخانه بازیافت مواد پلاستیکی

فروش ویژه گرانول پلاستیک

صنعت و پلاستیک

نام پلاستیک از واژه یونانی پلاستیکوس گرفته شده است. پلاستیکوس به معنی ماده ای است که به راحتی شکل میگیرد و میتوان آن را به اشکال مختلف درآورد. پلاستیک را میتوان به شکل الیاف، لوله، جعبه، صفحه و … درآورد.

نخستین پلاستیک تجارتی در ایالت متحده، نیترات سلولز بود که تولید آن به یک قرن پیش بر می‌گردد. این پلاستیک توسط gohn wesly hyatt تولید گردید تا جایگزین عاج فیل شود. از عاج فیل تزئینات و وسایل بازی می‌ساختند. در ابتدا پیشرفت و توسعه در تکنولوژی پلاستیک‌ها به آهستگی پیش می‌رفت. صنایع پلاستیک‌های تجاری امروزی بعد از دهه ۱۹۳۰ به طور رسمی شروع به کار نمودند.

پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم، پلاستیک‌ها به‌طور گسترده در ساختمان بناها مورد استفاده قرار گرفتند. انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران به عنوان فراگیرترین تشکل پلیمری کشور از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد.

روی کار آمدن کارخانه های بازیافت مواد پلاستیکی

با گسترش استفاده از پلاستیک در صنعت، زباله های پلاستیکی هم افزایش یافتند. از آن جایی که تجزیه شدن پلاستیک در طبیعت هزاران سال طول می‌کشد زباله های پلاستیکی یک خطر جدی برای محیط زیست و حیوانات به حساب می‌آیند. از این رو کارخانه های بسیاری به کار بازیافت پلاستیک رو آورده اند.

با بازیافت پلاستیک تولید پلاستیک جدید به شدت کاهش می‌یابد. زیرا زباله های پلاستیکی موجود به طور پیوسته بازیافت می‌شوند و به مواد پلاستیکی دیگر تبدیل می‌شوند. درنتیجه تولید زباله های پلاستیکی تا حد قابل توجهی کاهش میابد.

بازیافت ضایعات پلاستیکی در ۵ مرحله ی جمع آوری، جداسازی، آسیاب کردن، شستشو و گرانول کردن انجام میگیرد. ضایعات پلاستیکی جمع آوری شده ابتدا در کارخانه جداسازی میشوند سپس شستشو و آسیاب شده و به موادی مانند گرانول تبدیل میشوند. مواد بازیافت شده مجددا تغییر شکل داده شده و به عنوان مواد اولیه برای ساخت مواد پلاستیکی دیگر استفاده می‌شود. کارگاه ها و کارخانه های بازیافت پلاستیک بسته به تعداد پرسنل و دستگاه های مورد استفاده میتوانند یک یا همه ی این مراحل را انجام دهند.

در خط بازیافت پلاستیک کارخانه ها هم از ماشین آلات صنعتی و هم از نیروی انسانی میتوان بهره گرفت. البته به دلیل استهلاک بالا و زیاد بودن هزینه تعمیر و نگهداری ماشین آلات صنعتی، بیشتر کارخانه های بازیافت مواد پلاستیکی در ایران ترجیح میدهند که از نیروی انسانی در خط بازیافت زباله خود استفاده کنند.

 

کارخانه بازیافت موادپلاستیکی

 

با وجود آنکه استفاده از نیروی انسانی به جای دستگاه های اتوماتیک در نگاه اول مقرون به صرفه تر به نظر می‌رسد. اما در نهایت پلاستیک بازیافت شده توسط دستگاه کیفیت بسیار بالاتری خواهد داشت و میتوان آن را به قیمت بالاتری در بازار به فروش رساند. همچنین با استفاده از دستگاه های اتومات حجم تولید هم بالا خواهد رفت. البته همه این ها به شرطی ممکن است که دستگاه مناسبی برای بازیافت خریده شود. به دلیل بالا بودن اتهلاک دستگاه ها، خرید دستگاه دست دوم برای این کار به هیچ وجه توصیه نمیشود.

روش های بازیافت مواد پلاستیکی در کارخانه ها

به طور کلی روش های بازیافت پلاستیک در کارخانه ها را میتوان به دو دسته تقسیم کرد : بازیافت مکانیکی و بازیافت شیمیایی. در بازیافت مکانیکی مواد پلاستیکی ابتدا خرد میشود و سپس شستشو داده میشوند. بعد از طی این مراحل ناخالصی های مواد پلاستیکی را جدا کرده و آن ها را ذوب میکنند. سپس مواد ذوب شده را به شکل گلوله های پلاستیکی درمیاورند که میتوان از آن ها برای ساخت مواد دیگر استفاده کرد.  اما در بازیافت شیمیایی مواد پلاستیکی به اجزای اساسی شکسته میشوند. یعنی پلیمر ها به مونومر ها تبدیل میشوند.

کارخانه بازیافت مواد پلاستیکی
کارخانه بازیافت مواد پلاستیکی

کارخانه بازیافت مواد پلاستیکی

گارانتی پلاستیک یکی از کارخانه های بازیافت مواد پلاستیکی امروزی است که از سال 97 شروع به کار کرده و همیشه در حال اطلاع رسانی از طریق سایت و اینستاگرام خود در مورد خطرات زیاده روی در استفاده از مواد پلاستیکی است.

از طرف دیگر تمامی ضایعات پلاستیک تفکیک شده و درهم شما را با قیمت های استثنایی خریداری میکند.

برای مشاهده لیست قیمت ضایعات پلاستیک کلیک کنید.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید