بازیافت پلاستیک پلاستیک ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک وبلاگ گارانتی پلاستیک

از سیر تا پیاز صنعت بازیافت

فروش ویژه گرانول پلاستیک

صنعت بازیافت

بازیافت ضایعات به ویژه بازیافت ضایعات پلاستیک یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی دوستداران و فعالان محیط زیست است. اگر بخواهیم تعریف ساده ای از بازیافت داشته باشیم می توانیم بگوییم بازیافت عبارت است از کلیه اقداماتی که در جهت استفاده مجدد از مواد دور ریختنی انجام می شود. از جمله مواد بازیافت پذیر میتوان به پلاستیک، شیشه، فولاد، کاغذ و … اشاره کرد. در ادامه این مقاله راجع به اهمیت صنعت بازیافت بحث خواهیم کرد. همچنین مراحل مختلف بازیافت را برخواهیم شمرد.

چرا بازیافت مواد دور ریختنی مهم است؟

مهم ترین دلیل اهمیت صنعت بازیافت این است که با بازیافت مواد دورریختنی و استفاده دوباره از آن ها در مصرف منابع طبیعی کره زمین صرفه جویی می شود. علاوه بر این بازیافت زباله های بازیافت پذیر کاهش زباله را به همراه دارد. این موضوع نقش پر رنگی در سلامت انسان و محیط زیست ایفا میکند. زیرا زباله های رها شده ب مرور زمان گازهای سمی از خود متصاعد می کنند که برای سلامت محیط زیست و موجودات آن بسیار مضر است.

مراحل بازیافت

بازیافت ضایعات در 3 مرحله ی گردآوری، جداسازی، ساخت و تولید انجام می شود. در ادامه به توضیح هرکدام از این مراحل خواهیم پرداخت.

1- گردآوری

معمولا در بیشتر شهر های پیشرفته سطل هایی برای جمع آوری زباله های خانگی توسط شهرداری نصب می شود. بدین ترتیب شهروندان زباله های خود را به تفکیک جنس (پلاستیک، شیشه و …) در سطل مخصوص میندازند. این روش در برخی از کشور ها مانند انگلستان الزامیست و به طور جدی توسط مردم دنبال میشود. این روش هزینه گردآوری زباله را تا حد قابل توجهی کاهش میدهد.

بازیافت
سطل های جمع آوری زباله های خانگی

البته این تنها روش جمه آوری زباله ها نیست. بسیاری از کارخانه ها و تولید کننده ها زباله های بازیافت پذیر مردم را خریداری می کنند تا دوباره از آن ها به عنوان مواد اولیه استفاده کنند. حتما افرادی را دیده اید که کاغذ باطله یا شیشه نوشابه را خریداری می کنند. در واقع این افراد این مواد را جمع آوری کرده و به مراکز بازیافت تحویل می دهند تا دوباره وارد چرخه تولید شوند.

2- جداسازی

پس از جمه آوری زباله ها نوبت به جداسازی آن ها میرسد. در این مرحله زباله های جمع آوری شده ابتدا در دسته مخصوص به خود قرار میگیرند و مواد آلوده آن ها کاملا زدوده شده و آماده ورود دوباره به چرخه تولید می گردند. برای هر دسته بندی روش های مختلفی برای جداسازی وجود دارد که از معروف ترین های آن می توان به جداسازی با آهن ربا و جداسازی با جریان هوا اشاره کرد. البته روش های جداسازی بسیار جالب دیگری هم وجود دارد که در مقالات بعدی آن ها را به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

3- ساخت و تولید

فرایند بازیافت ضایعات به نوع مواد اولیه بستگی دارد. البته یک قانون نانوشته در صنعت بازیافت وجود دارد که می گوید مواد بازیافت شده بهتر است که به همان مواد اولیه بازگردند. البته گاهی اوقات هم تولید کنندگان ترجیح میدهند که مواد بازیافت شده را تحت فشار و حرارت پردازش کرده و محصولات جدیدی با آن ها تولید کنند.

کارخانه بازیافت مواد پلاستیکی

گارانتی پلاستیک یکی از کارخانه های بازیافت مواد پلاستیکی امروزی است که از سال 97 شروع به کار کرده و همیشه در حال اطلاع رسانی از طریق سایت و اینستاگرام خود در مورد خطرات زیاده روی در استفاده از مواد پلاستیکی است.

از طرف دیگر مجموعه ما در تلاش است تا با خرید تمامی ضایعات پلاستیک تفکیک شده و درهم شما با قیمت های استثنایی سهم کوچکی در کاهش تولید پلاستیک و نجات محیط زیست داشته باشد.

برای مشاهده لیست قیمت ضایعات پلاستیک کلیک کنید.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید