بازیافت پلاستیک پلاستیک گارانتی پلاستیک وبلاگ گارانتی پلاستیک

بازیافت نایلون

فروش ویژه گرانول پلاستیک

در این مقاله قصد داریم نحوه بازیافت نایلون و دلیل اهمیت آن را شرح دهیم. اما قبل از این که وارد این بحث شویم لازم است ابتدا خود نایلون را بشناسیم. پس در ادامه مقاله همراه گارانتی پلاستیک باشید.

نایلون چیست؟

نایلون (Nylon) نوع خاصی از پلیمر ترکیبی است که ساخته دست بشر می باشد و در طبیعت یافت نمی شود. نایلون در طی یک سری آزمایش هایی به صورت تصادفی به دست آمد. کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن مواد اصلی تشکیل دهنده نایلون هستند.

نایلون را می توان پرکاربرد ترین پلیمر دنیا به حساب آورد. استفاده از نایلون در صنعت با تولید مسواک و جوراب زنانه آغاز شد. محبوبیت نایلون در صنعت پس از جنگ جهانی دوم و با کمیاب شدن ابریشم به اوج خود رسید. در واقع در ابتدای کار قرار بود نایلون جایگزین ابریشم شود تا بتوان محصولاتی را که با ابریشم تولید می شدند را با نایلون تولید کرد.

تفاوت نایلون و نایلکس

بسیاری از افراد تفاوتی بین نایلون و نایلکس قائل نمی شوند. اما حقیقت این است که نایلون و نایلکس هم از جهت مواد اولیه سازنده هم از جهت شکل و ظاهر و کابرد با هم متفاوت اند. اما تفاوت اصلی نایلون و نایلکس در مواد اولیه سازنده آن هاست. نایلون از پلی اتیلن سبک شده است در حالی که نایلکس از پلی اتیلن سنگین ساخته می شود.

تفاوت نایلون و نایلکس
تفاوت نایلون و نایلکس

نایلون و نایلکس را از روی شکل و شمایل آن ها به راحتی می توان تشخیص داد. در مقایسه ظاهری نایلون و نایلکس خواهید دید که نایلون نرمی و انعطاف بیشتری دارد و شفاف تر است. در حالیکه نایلکس خشک و مات است. البته از طریق لمس کردن هم میتوان این دو را از هم تشخیص داد. با مچاله کردن نایلکس صدای خش خش خواهید شنید اما نایلون با مچاله شدن صدای کمی از خود تولید می کند.

بازیافت نایلون

نایلون یکی از پرمصرف ترین مواد مصنوعی موجود است. زباله های پلاستیکی رها شده در طبیعت یک خطر جدی برای موجودات زنده هستند. نکته دلخراش ماجرا این است که تجزیه نایلون در طبیعت بیش از ۴۰۰ سال طول می کشد. از طرف دیگر نابودسازی زباله های پلاستیکی نیز مشکلات مخصوص به خود را دارد. برای مثال تجزیه زباله با دفن کردن چند میلیون سال زمان می برد. سوزاندن زباله های نایلونی هم گازهای سمی تولید میکند که برای سلامت انسان و دیگر جانداران مضر است. از این رو لازم است که زباله های نایلونی جمع آوری و بازیافت شوند تا تولید نایلون تا حد امکان کاهش یابد.

همان طور که می دانید پلاستیک های نایلونی از مواد نفتی تولید می شوند. در نتیجه با بازیافت نایلون نه تنها محیط زیست و جانداران آن را نجات می دهیم بلکه در مصرف منابع طبیعی مانند نفت و سوخت هم صرفه جویی خواهیم کرد.

بازیافت نایلون را می توانید از خانه خود شروع کنید. برای مثال بازیافت نایلون های حباب دار اصلا کار سختی نیست. نایلون های حباب دار خود را دور نیندازید تا هربار هنگام بسته بندی به خصوص در اسباب کشی دیگر نیازی به خرید نایلون نداشته باشید. با این کار نایلون های حباب دار را از چرخه تولید زباله حذف می کنید. کار دیگری که می توانید بکنید هم این است که زباله های نایلونی خانگی خود را جمع آوری کرده و به مراکز بازیافت محل خود تحویل دهید تا روند بازیافت نایلون را تسریع کنید.

نایلون حباب دار
نایلون حباب دار

نکته : نایلون حباب دار نوعی نایلون شفاف است که قابلیت ضربه گیری بسیار بالایی دارد. از این رو از نایلون حباب دار در بسته بندی و نگهداری محصولات شکستنی استفاده می شود تا از صدمات ناشی از حمل و نقل این محصولات جلوگیری شود.

گارانتی پلاستیک یکی از کارخانه های بازیافت مواد پلاستیکی امروزی است که از سال 97 شروع به کار کرده و همیشه در حال اطلاع رسانی از طریق سایت و اینستاگرام خود در مورد خطرات زیاده روی در استفاده از مواد پلاستیکی است.

از طرف دیگر مجموعه ما در تلاش است تا با خرید تمامی ضایعات پلاستیک تفکیک شده و درهم شما با قیمت های استثنایی سهم کوچکی در کاهش تولید پلاستیک و نجات محیط زیست داشته باشد.

برای اطلاع از تعرفه های خرید و فروش نایلون با شماره های زیر تماس بگیرید.

4253 851 991 98+

‎+98 26 4538 3093

 

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید