ضایعات پلاستیک گارانتی پلاستیک

مدیریت ضایعات + اهمیت و چالش های آن

مدیریت ضایعات

فروش ویژه گرانول پلاستیک

بشر امروزی با مشکلی به نام تولید ضایعات روبه روست که به خاطر حجم بسیار بالا، مدیریت آن ضروری است. البته ضایعات را در بسیاری از کشورهای پیشرفته، به عنوان یک فرصت به جای یک معضل می‌شناسند. افزون بر این، عرصه مناسبی برای اشتغال‌ زایی و کمک به چرخه اقتصادی کشورشان هم مهیا ساخته‌اند. اما در بعضی کشورها، هنوز در مراحل اولیه مدیریت ضایعات مانده‌اند واز این طلای کثیف فقط به عنوان یک معضل و چالش یاد می‌کنند.

مدیریت ضایعات
مدیریت ضایعات

در سال‌های اخیر خوشبختانه در کشور ما، قدم‌های ارزشمندی برداشته شده است البته تا رسیدن به ابعاد بالای مدیریتی در زمینه بازیافت ضایعات، فاصله زیادی مانده است. به همین دلیل در مطلب فوق ضمن بررسی اهمیت مدیریت ضایعات به بررسی راههای موجود در بازیافت ضایعات هم خواهیم پرداخت.

مدیریت ضایعات چیست ؟

مدیریت ضایعات را میتوان هر نوع فرآیندی برای تفکیک وجداسازی انواع ضایعات خشک و‌تر و همچنین جمع آوری و رساندن آن‌ها به چرخه بازیافت به منظور استفاده مجدد ازضایعات تعریف کرد. تفکیک انواع زباله و ضایعات در منازل، یک گام کوچک اما بسیار تاثیرگذار در مدیریت ضایعات به حساب می‌آید. درحقیقیت با تفکیک زباله در منازل به کیفیت محصولات بازیافتی کمک زیادی می‌شود. ممکن است در ابتدا درک این مطالب برای بعضی افراد، دور از تصور باشد. اما در واقع اگر در هر سازمان، اداره، ارگان، ، مغازه، خانه و… ضایعات خشک و‌تر از همان اول به صورت جدا شده، واگذارشود، از هزینه‌های بسیار زیادی که صرف بازیافت ضایعات می‌شود، جلوگیری خواهد گردید. بی‌تردید فرهنگ سازی، نقش مهمی در محقق شدن این کار دارد و در آینده نه چندان دور، نیزنتایج پرارزشی را به همراه خواهد داشت.

اهمیت مدیریت ضایعات

اهمیت مدیریت ضایعات با مطالب ارائه شده به وضوح بیان گردید. ولی اگر بخواهیم به صورت مختصر نگاهی به این موضوع داشته باشیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مدیریت ضایعات، به معنی سادگی در بازیافت ضایعات و بازیافت به معنی پیشگیری از هدر رفتن سرمایه‌های غیرطبیعی و طبیعی است. پس، مدیریت ضایعات اولین مرحله از این چرخه است.
  • چنانچه گفته شد، کیفیت مواد تولید شده و محصولات بازیافتی به کیفیت ضایعات بستگی دارد. اگر زباله‌ها ومواد ضایعاتی به صورت جدا شده جمع آوری گردند، شیرابه به آن‌ها وارد نمی‌شود و مشکلاتی مانند بوی بد و ظاهر نامناسب را نخواهند داشت.
  • دفع و دفن ضایعات، از آلودگی‌های زیست محیطی پیشگیری می‌کند. درضمن از اشغال فضای بیشتر برای این منظور نیز جلوگیری می‌گردد.
  • بازیافت ضایعات فرصتی برای اشتغال‌زایی برای افراد زیادی فراهم خواهد کرد.
  • از منتقل شدن بیماری‌های مختلف ممانعت می‌شود.

حتما ببینید : لیست قیمت به روز ضایعات پلاستیک

چالش‌های مدیریت ضایعات در کشور

  • همکاری نکردن تعداد زیادی از مردم به خاطر نداشتن آگاهی کافی در مورد ضایعات
  • قیمتهای نامناسبی که واسطه‌های فروش و دلالان برای خرید بعضی مواد مانند ضایعات کاغذی و فلزی عنوان می‌کنند، انگیزه شهروندان را برای جداسازی ضایعات را کاهش می‌دهد.
  • نداشتن نظارت کافی توسط سازمان‌های مسئول
  • کمبود امکانات لازم در بسیاری از شهرها
مدیریت ضایعات
مدیریت ضایعات

گارانتی پلاستیک بزرگترین خریدار و فروشنده ضایعات پلاستیک در کشور

صاحبان مشاغل صنعتی مانند صنایع بسته بندی، کارخانجات و واحد های تولیدی می توانند با جمع آوری تمام ضایعات فلز و پلاستیکی با همکاران ما در گارانتی پلاستیک تماس بگیرند تا همکاران مان با مراجعه حضوری و به صورت رایگان ضایعات آنها را حمل کنند و با بالاترین قیمت پیشنهادی از شما خریداری کنند.

آدرس تلگرام گارانتی پلاستیک

پست های مرتبط

دیدگاه خود بنویسید